New York gewoon geweldig dit is ons eindverslag

6 april 2016 - New York City, Verenigde Staten

New York geweldig

Wij zijn op zaterdagavond gearriveerd, en belandden al onmiddellijk in de bruisende sfeer op Times Square! The place to be!
Op zondagochtend naar "Times Square Church". Waauw, wat een beleving! Dit is een gospel kerk, waar ook de toeristen zeer welkom zijn: je kan kiezen om de volledige viering mee te maken, of gewoon even als toeschouwer de sfeer opsnuiven... écht een aanrader! Daarna naar Central Park, waar op zondag de New Yorkers hun ding komen doen: wandelen, schaatsen (er lag nog een schaatsbaan toen wij er waren), koffie drinken, kortom: genieten van een vrije dag.
Volgende punt op de agenda: Top Of the Rock (Rockefeller Center) Je kan ook opteren voor het Empire state building, maar het uitzicht is in beide gevallen super!!!
's Avonds: AANRADER: "spirit of New York" : Dinercruise op de Hudson! Prachtig schip, lekker eten, adembenemend uitzicht op de skyline van Manhattan!!!
Maandagochtend de metro genomen naar Brooklyn. Metrosystemen zijn zeer makkelijk in gebruik: gewoon even een metrokaart opladen, en je reist in een mum van tijd van de ene kant van Manhattan naar de andere kant. Aangekomen in Brooklyn, te voet weer teruggewandeld over de Brooklynbridge. Je komt dan uit in "Downtown waar er verschillende opties zijn: One World Trade Tower en het herdenkingsmonument van 9/11, Chinatown, Little Italy, Soho... hier kan je je dag wel vullen hoor!
Laatste Dag in New York afgesloten met een knaller: Een helikoptervlucht langs Manhattan. Superleuk om te doen! Het betreft een vlucht van ongeveer 20min, waarbij je langs Lady Liberty vliegt, en zo langs de volledige skyline van New York! De piloot geeft je hier ook nog enkele leuke weetjes mee...
AFRADER: we zijn teruggewandeld langs Battery park, en dit is de plek waar je kan inchecken voor een tochtje naar Ellis Island om het Vrijheidsbeeld te gaan bezoeken. Mensen stonden hier uuuuuren aan te schuiven voor een kaartje, dan nog eens superlange wachtrijen om effectief de overtocht te gaan maken... NIET TE DOEN! Je verliest hier makkelijk een halve dag, die je op andere manieren kan benutten...Mijns  inziens kan je beter met een boottocht langs het vrijheidsbeeld varen of, zoals wij, een helikoptervlucht maken!
Wij zijn dan te voet weer teruggewandeld over Broadway, en dan kan je nog even je hart ophalen aan de vele leuke winkels die je tegenkomt tussen Canal street en Times Square!