Dag 6 : San Francisco

7 april 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Dag 6 San Fransico

We zijn weer vroeg wakker in ons nieuw verblijf. 07.00
Maar morgenstond heeft goud in de mond.

Gisterenavond zijn we in 15min, via het park,
naar Fisherman Warf gelopen.
Het was trouwens erg druk in het park. Allemaal mensen die van het mooie uitzicht wilden genieten, en meestal onder het genot van een drankje dat ze hadden meegenomen… Gewoon gezellig picknicken!

Ons hotel is gelegen in de buurt van Fisherman Warf. Een gezellige, levendige buurt waar je meteen een vakantiegevoel krijgt!

Na dat we even op verkenning zijn geweest, nemen we plaats op een gezellig terras en hebben we genoten van de mooie, zwoele avond…

Tip van de dag: San Francisco is GEEN plek om fietsen te huren!!!  Daartegenover hebben we wél tickets voor de “hop on hop off” bus.
Wij gaan vandaag gewoon de toerist uithangen en mooie foto’s maken.

Dus, halte nr1: We stappen af bij de “Golden Gate Bridge”

Nu kan je natuurlijk deze prachtige brug staan fotograferen vanop een afstand, maar nee hoor: wij zijn bikkels, en wij gaan te voet naar de overkant!
Leuke wandeling heen, bus terug.
Tot we in de gaten krijgen dat er NOG een kleine route was aan de overkant: naar Sausalito! Toch een beetje benieuwd, dus: wij terug! Opnieuw de brug over (met de bus deze keer)

Sausalito blijkt een supergezellig havendorpje te zijn, waar we een schitterend uitzicht op San Francisco geserveerd krijgen! Toch de moeite om even deze omweg te maken…
Ok, Alles gezien? Busje terug naar de overzijde zodat we onze ontdekkingstocht kunnen vederzetten!

Wanneer we terug in onze hop-on bus zitten, en “back on track” zijn, komen we tot de conclusie dat de originele route OPNIEUW over de Golde Gate Bridge gaat!!!
Met andere woorden: we hebben de brug 6x gedaan vandaag! Dat noemen ze nou: grondig te werk gaan! ;-)

Ok, we zitten dus terug op schema.
Next stop: de “painted ladies”, hét meest gefotografeerde beeld van San Francisco, dus wij doen graag mee met deze hype!

Iedereen kent dit beeld wel hoor: de 6 kleine gekleurde huisjes aan het park, met op de achtergrond de skyline van fan Francisco. Of, voor de 40+ers onder ons: De huisjes van de populaire reeks “Full House” in de jaren 80!
Mooi, leuk om te zien: ✅ (afvinken van onze "to see list”)

Laatste halte: China town
Wel, we hebben in New York een stukje China Town gezien, maar dat is niets in vergelijking met deze buurt! Zoveel winkeltjes, restaurants, geuren en kleuren! Je waant je bijna in China!
Supergezellig, dus hier besluiten we dan ook om een hapje te eten, aangezien het toch bijna 17u is.

De "hop-bus” bleef jammer genoeg maar tot 16u rijden, dus we besluiten dan maar te voet terug te wandelen naar Fisherman’s Wharf.

Qua afstand blikt dit mee te vallen, maar de omstandigheden… : O ja, dit was ik nog vergeten te vertellen: San Francisco is ERG heuvelachtig (lees: berg-achtig), dus je kan hier geen straat uitwandelen, of het lijkt wel of je aan het bergbeklimmen bent! Auauau... mijn kuiten morgenvroeg!

Onze dag hebben we afgesloten op Fisherman’s Wharf, waar we nog even genoten hebben van dé attractie bij pier 39: ontelbare zeeleeuwen die op de ponton’s liggen te relaxen. Superleuk om te zien!
Ook pier 39 zelf is de moeite: winkeltjes, restaurantjes, gezellige plaats om ’s avonds even te vertoeven… Dus onze allerlaatste halte van vandaag is dan ook het “Hard Rock Café” waar we onszelf even belonen met een biertje!

1. Erik van Rij:
    8 april 2016
    Wat zit ik hier jaloers te wezen en aangezien wij er ook geweest zijn, voel ik gewoon in jullie verhaal de gezelligheid en het genieten....ga door en het is pas het begin.....cheers! Sante!
  2. Lysette:
    8 april 2016
    Wat bijzonder die zeeleeuwen...
  3. Ingrid:
    8 april 2016
    Leuk Corné en Inge, kan niet anders als be-amen dat ook San Fran helemaal top is, weet niet hoe lang je er nog bent maar je kan ook heerlijk eten bij the Cheesecake factory bovenin Macy's (leuk voor Inge nog om ff te shoppen) op op Union Square enne niet alleen dus cheesecake, die moet je naderhand meenemen als toetje naar het hotel :-)
  4. Renee:
    8 april 2016
    Wat ontzettend herkenbaar, wij hebben in 2013 ook de hop on hop bus toer gedaan en wij zijn ook over de Golden gate gelopen, aardige tippel he, maar je kan zo leuk foto's maken lopend.en Sauselito super leuk ook he, wij zijn toen met de veerpont overgevaren. Het is zo'n leuke stad SF en het heeft zoveel te bieden. Je hebt ook nog Little Italy, waar je je in Italie waant met leuke restaurantjes, winkeltjes met zoete lekkernijen, ook echt leuk! En die heuvels daar krijg je behoorlijk spierpijn van ja, the painted ladies hebben wij toen ook gezien, was wel ff zoeken ,maar de moeite waard. fishermans wharf is ook zo leuk, ik raak niet uitgepraat haast, maar geniet vooral lekker verder. Ik geniet lekker mee!