Dag 20 & 21: Las Vegas

23 april 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Dag 20 & 21 : Las Vegas

Donderdag 21/04:

Ik begin mijn ochtendritueel zoals elke morgen met een koffie van Starbucks! “Large flat white”… de woorden rollen al als een echte Amerikaan over mijn lippen…

Dan, next stop: een lounge bar op de casinovloer, waar ik rustig mijn verslagje van de dag kan typen.

Rondom mij zitten (nog steeds) (opnieuw) mensen te gokken.

Je zou denken dat ik er inmiddels aan gewend geraak, maar nee hoor, het onophoudelijke gerinkel van de gokmachines komt me nog steeds een beetje onwerkelijk over. Dag en nacht gaat dat hier maar door!

Nòg een rare gewaarwording: Overal in het casino mag je hier roken! Heel bizar!

Wij zijn ondertussen al zo opgevoed, dat we voor onze “nicotineshot” naar buiten moeten, maar nee hoor… als je aan het gokken bent, mag je door niets worden afgeleid!

Rond 9u is het dan tijd om ons plekje te gaan opzoeken aan het zwembad.

We zijn blij dat we het zo geregeld hebben: 2 supersteden bezocht! Dan auto geregeld en 10 dagen rondgetrokken door de  fantastische natuur, en nu dus 5 dagen relax!

Tijdens deze reis hebben we zoveel gezien, zoveel plaatsen bezocht en zoveel indrukken opgedaan, dat we u toch wel effe nood hebben aan wat ontspanning om dit alles een beetje te laten bezinken.

Ik had al verteld over onze “M-life” card die we hebben.

Je spaart punten bij werkelijk alles wat je hier doet: Koop je een koffie: punten! Eet je een broodje: punten! Waag je een gokje: punten!

Wel, ze heeft nogmaals haar diensten bewezen!!!

De punten die we gespaard hebben geven recht op kortingen en gratis kado’s, dus Corne heeft me verrast met een reuzencocktail aan het zwembad: Normale prijs: $22!!!! ….pffffff…… zoals ik al zei: de drank is hier belachelijk duur.

Maar niet voor ons dus deze keer! GRATIS cocktail voor ons! Thank you M-life!

Na ons dagje aan het zwembad is het weer tijd voor actie!

In Las Vegas zijn er verschillende outlet-shoppings, en deze willen we natuurlijk ook wel eens gaan bezoeken.

Wie weet kunnen we nog een koopje op de kop tikken…

We laten onze auto ophalen…jaja, die “valet parking” werkt prima! Bij aankomst geef je je autosleutels af en je krijgt een reçu in de plaats, en wanneer je je auto wil ophalen, scan je je reçu en binnen no-time staat je wagen voor je neus!

Het shoppingcenter “South” bevind zich op een kleine 6km van ons hotel, maar lopen lijkt ons niet zo’n goed idee: het is immers nog steeds 30 graden hier, én we zouden langs de hoofdweg moeten lopen, wat on op zich ook niet zo geweldig lijkt. Auto dus…

Het blijkt een redelijk grote Outlet-shopping, en we doen waar we voor gekomen zijn: Shoppen!

-40%, -60%, het kan niet op hier!

Daarna zoeken we ons hotel op. Vanavond gaan we niet de Strip op. We besluiten om het hotel naast ons even te gaan bekijken: Mandaley Bay.

Het voordeel hier is: je hoeft niet naar buiten om naar een ander hotel te gaan: alle hotels zijn met elkaar verbonden!

Via shopping gangen loop je zo van het ene hotel naar het andere, ondergronds, òf via bruggen.

Ook op de Strip is dat zo: Je steekt de straat over om naar een hotel aan de overkant te gaan, maar niet over het zebrapad…neenee…. er zijn prachtige bruggen die je naar de overkant brengen. En wanneer ik zeg “brengen” bedoel ik dat ook zo: je vindt hier bijna overal roltrappen: zowel in de hotel-casino’s, als op straat.

Het “Mandaley bay” blijkt een mooi hotel. Niet spectaculair zoals de “Venetian” of het “Bellagio”, maar we weten inmiddels al: wanneer je 1 casino hebt gezien heb je ze allemaal gezien…

Tijd om terug te keren naar ons hotel. Nog effe een drankje aan de bar, en tijd om te gaan slapen, en genieten van een heerlijke nachtrust.

Tenminste……dat dachten we!……………….

Om 03.00u……  🆘⚠️ BRANDALARM!!!!!

We werden wel onmiddellijk gerustgesteld via een interne speaker, dat er een onregelmatigheid was in het alarm, dat men dit aan het onderzoeken was en dat we op de hoogte zouden worden gehouden.

Je zal dan maar op de 16e verdieping zitten hé!

Niet onmiddellijk in paniek, maar toch ineens wakker!

Wij toch even kijken op de gang…en we waren niet alleen… overal rondom stonden mensen op de overloop om te kijken wat er nou juist aan de hand was.

Uiteindelijk niets:

na 10 min werd er aangekondigd dat er een klein “opstootje” was geweest, maar dat alles nu ok was, en wenste men ons een fijne nachtrust toe… nou ja, toch effe de adrenaline weer laten zakken….

Vrijdag, 22/04: onze laatste volledige dag hier.

En we zijn van plan om hem volledig te benutten!

Om 9u.05 wanneer het resort gedeelte van het hotel open is, begeven we ons voor de laatste dag naar het zwembad .

We hebben al een vast plekje dat we onszelf de laatste 4 dagen hebben toegeëigend.

Een slim plekje, noem ik het! In de namiddag valt hier net genoeg schaduw om het een beetje aangenamer te maken. De temperatuur loopt hier immers elke dag op tot 32graden. (in de schaduw)

Schaduw is hier in het Luxor resort kostbaar. En dat bedoel ik letterlijk: Je kan een privé ligbed voor 2 personen huren voor 1 dag en dan ben je $75 kwijt. En dan durf ik nog niet schatten naar wat de privé cabines kosten!

Om 16.30u is het voor ons voldoende geweest… we hebben het idee dat het vandaag de warmste dag van de reeks is geweest. De zon heeft flink haar best gedaan. En ook de wind! ’s Namiddags is ers een erg sterke wind komen opzetten. Nu is het wel de wind die het hier draaglijk maakt, maar dit ging er nét iets over: De zonnebedden die niet bezet waren, vlogen zo het zwembad in! Lege bekertjes, blikjes, handdoeken en slippers gingen alle kanten op!

Dus: tijd om op te stappen.

Byebye Oasis resort! Het was fijn hier!

Even naar de kamer, douchen en weer op stap!

Voor ons “laatste avondmaal” hebben we weer een voucher: 2 voor de prijs van 1, ditmaal in hotel “Excalibur”

Het buffet is een beetje vergelijkbaar met dat van in ons hotel, maar ja,

voor $27 voor 2 personen gaan we niet klagen hoor!

Daarna weer de Strip op. Het is vrijdagavond, en dat blijkt! Het is zo mogelijk nòg drukker dan de vorige dagen!

We bezoeken nog enkele hotels waar we vorige keer niet geraakt zijn: de Mirage en Treasures Island.

Bij Mirage hadden we trouwens ook nog een voucher: 2 cocktails voor de prijs van 1

Dus: Cocktailtime! Nou denk je dat je een zaak doet, wanneer je zo’n voordeel krijgt hé… niet hoor!

We betaalden voor 1 cocktail $16 !!! Nou ja, het is tenslotte onze laatste avond, het mag wat meer zijn…

Uiteindelijk kunnen we het toch niet laten om ook nog even de Venetian binnen te stappen! Yep, absoluut onze favoriet!

We drinken nog een biertje op het nagebootste San Marco plein, en dan is het tijd om afscheid te nemen van deze toch wel bijzondere plek.

Moe-gewandeld maar voldaan nemen we een taxi naar ons hotel voor onze laatste nacht in het Luxor: Home sweet home!

We hebben de afgelopen dagen weer zoveel indrukken opgedaan, dat het moeilijk is om het samen te vatten, maar als ik Las Vegas in 1 zin zou moeten beschrijven, zou ik zeggen: Het is Disneyland voor volwassenen!!!

Morgenochtend moeten we ook afscheid nemen van een trouwe metgezel tijdens deze reis: onze auto!

Hij heeft ons niet teleurgesteld, en was er altijd voor ons!

Daarna zullen we met de taxi naar de luchthaven vertrekken, waar we om 12.30u onze vlucht hebben.

Nederland, here we come!

PS: Wij hopen dat jullie een beetje heeft kunnen meegenieten van onze fantastische reis, en willen iedereen bedanken voor de vele leuke reacties!

Groetjes, Corne & Inge

1. Mieke Dijkers:
    23 april 2016
    Het was echt mee genieten. Ik volg ook een ander blog en zij waren alleen maar aan het mopperen op Las Vegas. (Zelfde tijd als jullie er waren).
    Goede vlucht en nog even heeeeeel hard genieten want in Nederland is het KOUD.

Ps. .. je kunt ook ons straks weer volgen!

Bedankt voor alle leuke verhalen! !!
  2. Angelique:
    23 april 2016
    Dankjewel, dat we mochten meegenieten van jullie prachtige reis. Wij gaan in juli/augustus dit jaar met ons gezin ook een soortgelijke rondreis maken en hebben nu via jullie blog en foto's al heel veel voorpret en tips gekregen.
    Goede terugvlucht en nogmaals Dank!!
  3. Leon Goossens:
    23 april 2016
    Inge en Corne, Ik heb alle verslagen gelezen van deze geweldige reis. het is iets om nog lang op terug te kijken en voor ons iets om naar vooruit te kijken. Voor ons nog ongeveer 100 dagen maar we hebben er, na dit allemaal gelezen te hebben, nog meer zin in!
    Rustige terugvlucht en welkom in Nederland! Thx.