Dag 18 & 19 : Las Vegas

20 april 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Dag 18 & 19 : Las Vegas

Zo, we zijn op onze eindbestemming… Gisteren aangekomen, en natuurlijk al onmiddellijk het hotel gaan verkennen!

En wat voor een hotel: Het Luxor hotel oogt misschien niet zo groot tussen al de mastodonten van hotels die je hier aan de Strip vindt, maar met z’n 4407 kamers is het toch het 5e grootste hotel hier in Las Vegas, én het 7e grootste ter wereld!

Het minste dat je kan zeggen, is dat we overweldigd waren wanneer we hier arriveerden!

Als je het hotel binnenkomt, gaat je blik onmiddellijk de hoogte in: Je kijkt zo tot in de punt van de piramide! Met rondom, langs de zijden lange overlopen waar de kamers zich bevinden.

Op de enorme casinovloer van 110000m2, vind je 2000 slotmachines en 87 tafelspelen.

Het rinkelt en toetert hier dag en nacht, want er is op elk moment wel iemand die denkt dat het geluk deze keer voor hem/haar zal bestemd zijn… 24u per dag zitten er mensen aan de slotmachines! En wat me opvalt is dat het voor het grootste deel vrouwen zijn. Vrouwen van alle leeftijden. Zouden er dan toch méér vrouwen zijn die denken dat ze geen geluk in de liefde hebben, en dus………  🤷🏼‍♀️

Gisterenavond toch nog effe een gokje gewaagd: op een half uur tijd van $1, $2 gemaakt, dan van $2, $24........en dan weer opnieuw naar $1 teruggevallen!!! Zo zie je maar hoe snel het hier kan gaan hé!

Nadien nog effe iets gedronken in een gezellige bar hier in het hotel, en bedje in...

Vandaag hebben we het rustig aan gedaan:

We hadden gisterenavond al ontdekt dat de pool om 9u opent, dus om 9.05u lagen wij al op ons zonnebedje, te genieten van het lekkere weer hier: Vanaf ’s ochtends is het hier al een zalige 26° , en de temperatuur loopt in de namiddag nog op tot 33° . Dus deze dag was er eentje om te relaxen en batterijen op te laden.

Het is ook wel een beetje een speciale dag: Corne is straks om 0.00u jarig!  50 jaar, en wat een plek om dit te vieren!

Qua eten kan je hier alle kanten op: van de hamburgen van Mc Donalds (yep, er is er een IN ons hotel!) tot restaurant, tot buffet. Er is hier ook een “foodcourt” waar je werkelijk alle ketens vind!

Aangezien het buffet ons gisteren zo bevallen was, besluiten we om dit vanavond opnieuw te doen. Wat ook niet onbelangrijk is: We hebben een “M-life” members card, en hiermee kunnen we geweldige deals sluiten: Voor het buffet hebben we bijvoorbeeld een “2 voor de prijs van 1” aanbod.

Wat ons is opgevallen tijdens onze reis door Amerika: Het eten valt nog redelijk mee van prijs, je maakt het zo duur als je zelf verkiest, maar de drank…!!! DUUUUR !!! En dit is niet anders hier in Vegas: Aan de pool betaal je al gauw $6 voor een ietpetiet klein flesje cola! Dan maar ééntje (dubbele maat) uit de automaat aan $3… Yep, we blijven prijsbewust hé!

Ok, Corne’s birthday dus… Dit kan natuurlijk niet ongemerkt voorbijgaan hé:

De Strip op!

Overweldigend is nogmaals het woord wat ik zou willen gebruiken om de sfeer te beschrijven!

Lichtjes, muziek, straatentertainment, eten, drinken, feestjes, en vooral: Veel hotel-casino’s!

Het is een must om deze hotels eens binnen te lopen, en de “grootsheid” ervan op te snuiven!

De hotels zijn luxe, groot, en vooral: erg levendig! Las Vegas never sleept! 24u per dag zie je hier mensen die feesten en gokken: van vrijgezellenfeestjes tot verjaardagen! En wij dus ook!

Corrne had voor de gelegenheid z’n haar grijs gespoten en een grijze nep snor aangeschaft. 👨🏼‍🦳Hij is nu 50, dus… 😂🤣🤣

Veel bekijks heb je hier trouwens niet wanneer je zo over straat loopt, wij zijn blijkbaar nog enkele van de “normale” mensen!

We zijn een groot deel van de strip afgewandeld, de Bellagio fonteinen mogen zeker niet ontbreken en enkele hotels doorgelopen. Op óns maakte de “Venetian” de grootste indruk! Zoooo prachtig! Het detailwerk dat hier aan te pas is gekomen: Alles straalt Italiaanse luxe uit! Prachtige gangen, mooie winkels, en vooral: de gondels die DOOR het hotel varen!!! Jaja, je leest het goed: Er is binnen in het hotel een kanaal waar gondola’s varen! Ongelofelijk!!!

Het is ondertussen 11u geworden, en Corne’s verjaardag komt dichterbij… waar zullen we deze overgang van puberteit naar volwassenheid gaan vieren?

We hebben de perfecte plaats gespot: Een reuzenrad langs de Strip!!!

Dus wij erheen. Je kan hier kiezen voor een “normaal” ritje of voor een “open-bar” concept.  Nou, de keuze is snel gemaakt: Je wordt immers maar 1 keer 50 hé! Open-bar it is!!!

We zitten al snel in onze (gesloten) cabine van het reuzenrad. deze cabine’s zijn ongeveer 15m2, en in de onze staat er dus ook een bar! Een vriendelijke barman zorgt voor een leuke ontvangst.

Drankjes vloeien, en de sfeer zit er al onmiddellijk in!

Aangezien een rondritje 30min duurt, hebben we maar een half uur om van deze “open-bar te genieten. En dat doen we dan ook voluit: de Bacardi-cola volgen elkaar in een snel tempo op! En aangezien Corne zelden alcohol drinkt… tja, laten we zeggen dat hij zich heel “relaxed” voelde! 🤪

Ach ja, “what happens in Vegas, stays in Vegas” hé!

We delen de cabine met een groepje Amerikanen, en wanneer de klok 12u slaat, zingen ze enthousiast mee “happy birthday” voor Corne! We zitten momenteel 150meter hoog en kijken uit over een geweldige stad: Las Vegas by night!

Gelukkige verjaardag Abraham!

Na het reuzenrad is het tijd om stilaan terug te gaan naar ons hotel. Het is nog een uurtje wandelen, en ondanks dat het ondertussen bijna 01.00u is bruist de Strip nog altijd! Rond 01..30u komen we terug bij ons hotel aan…tijd om ons bedje in te duiken…

Woensdag 20/04/2016

Overdag is het écht té warm om actieve dingen te doen, dus we besluiten om opnieuw van het zonnetje te gaan genieten aan het zwembad. Liggen, zonnen, zwemmen…..this is the life…… batterijen opladen…..

’s Avonds besluiten we Fremont street eens te gaan bekijken. Dit is het oude gedeelte van Las Vegas, met de allereerste, beroemde casino’s: De Golden Nugget stond al op ons lijstje!

We hebben de auto genomen, want ons doel blijkt toch op een 12km van ons hotel te liggen (Wij zitten helemaal aan de zuidkant van de Strip, en Fremont street ligt “downtown”, dus volledig in het noorden van Las Vegas).

Supergezellig!!!! Dat is het beste woord dat ik kan vinden om Fremont street te beschrijven!

Een levendige straat, die volledig overdekt is door een gigantisch videoscherm! Hierop spelen ze constant opzwepende muziek en videobeelden waardoor de sfeer nòg intenser wordt.

Over de lengte van de straat zijn er kabels gespannen, en plots zweven er enkele personen over ons hoofd voorbij!!!

Dit is blijkbaar een speciale attractie hier, want de hele avond blijven er mensen “overvliegen”!

Er zijn verschillende grote podia, waar enkele steengoeie bands optreden. Live muziek klinkt van overal: van de talloze cafeetjes, en de grote podia, tot de staartmuzikanten die je overal tegenkomt.

Typische toeristenwinkeltjes, straatartiesten, horeca….Alle ingrediënten voor een supersfeer!

Rond 24u zijn we terug in ons hotel, na een supergeslaagde avond!

Nogmaals: Wát een plek om je 50e verjaardag te vieren! Eentje om te onthouden!

1. Mieke Dijkers:
    22 april 2016
    Hoi Corne en Inge. .. met veel plezier heb ik jullie blog gelezen. Geweldig wat jullie gezien en gedaan hebben.
    Ook wij vonden Vegas geweldig.

Van harte gefeliciteerd Corne. Een verjaardag om nooit te vergeten! !!!
  2. Ingrid:
    23 april 2016
    How' you're doing guys, Njoying the States, addicted too like I am, :-) Heerlijk mee genoten van jullie blog, zo leuk om te lezen en ook zo leuk omdat alles voor mij zo herkenbaar is, lkkr meegereisd vanaf NYC t/m Las Vegas, hele goede terugvlucht, en benieuwd naar alle verhalen in het echt, uit ervaring weet ik dat je er nooit over uitgepraat komt.