Dag 17 : Grand Canyon - Las Vegas

18 april 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Dag 17

Vanochtend nóg eens vroeg opgestaan! Maar wel met een goeie reden:

Zonsopgang boven de Grand Canyon! En daar komen we graag ons bedje voor uit!

Wat een ongelofelijke ervaring! Dit is iets wat je minstens 1 keer in je leven moet gezien hebben…

Ik stem om de Grand Canyon mee op de lijst van de Wereldwonderen te plaatsen! Dan maken we er maar 8 wereldwonderen van…

Na het ontwaken van de wereld, gaan wij dan ook op ons eigen tempo ontwaken…

Nog even proberen of onze WiFi het doet, zodat we enkele foto’s kunnen posten en reisverslag up to date  maken.

Om 8.30u zijn we ready to go!

Als 1e punt op onze agenda vandaag: Filmpje meepikken…

Yep! We gaan deze ochtend naar de film! We moeten op zoek naar het IMAX theater van National Geographic dat hier in de buurt gelegen is.

Nu kan je hier niet erg ver verkeerd rijden, aangezien er maar 1 weg is, en deze gaat òf naar links, òf naar rechts, dus we zijn al snel op onze bestemming.

Ik heb nog nooit zo vroeg in een bioscoopzaal gezeten!

De voorstelling begint om 9;30u

En wàt voor een voorstelling! De film duurt een half uur, en  vertelt de geschiedenis van de Grand Canyon:

Van de eerste bewoners, naar de ontdekkingsreizigers rond 1840, tot de Canyon zoals wij hem vandaag kennen.

De acteurs brengen een levensechte interpretatie van hoe deze ontdekkingstocht verlopen is. Spectaculaire beelden van hun gevecht om te overleven, op de soms onvoorspelbare rivier die door de Canyon stroomt.

Wat deze film ook supermooi maakt, zijn de beelden die gefilmd zijn vanuit het oogpunt van een arend: Je zweeft werkelijk mee, en bekijkt de Grand Canyon door de ogen van de arend!!!

Erg indrukwekkend! En zeker een aanrader!

Om 10.15u zitten we terug in onze auto, en zijn we klaar voor de laatste grote rit van onze 10-daagse rondrit.

We hebben vandaag 430km op het menu.

We kunnen kiezen tussen deze route op de snelste manier te maken, maaaaar……, er is ook de optie om in Seligman effe de afslag naar Route 66 te nemen…

De keuze is snel gemaakt: NATUURLIJK nemen we route 66. Je kan niet hier in de buurt zijn, en deze legendarische weg NIET gereden hebben!

Het blijkt een redelijk “gewone” weg te zijn, maar dan opeens verschijnt er in de verte een stopplaats, en blijkt dat hier verborgen schatten te vinden zijn: Je waant je terug in de jaren 60! Oude auto’s, oude benzinepompen, oude reclameborden die je enkel kent van de posters die ze bij ons in de gifcard-winkeltjes verkopen… maar dan in real life! Super!!! En uiteraard ontbreken de typische “Route 66” logo’s niet! Fantastisch!

Omstreeks 15.30u passeren we de Hooverdam: Ondanks het feit dat onze neus al volledig richting Las Vegas staat, besluiten we toch om effe te stoppen om deze indrukwekkende plek te bekijken. Het wemelt  ook hier weer van de toeristen. Om de wagen te parkeren moet je een parking op, en deze kost $10. Aangezien we niet van plan zijn om hier èrg lang te blijven, besluiten we om niet te parkeren, en gewoon de dam even over te rijden, en aan de overkant effe op een stopplaats halt te houden om de dam te bekijken, en onze foto’s te nemen.

Mooi, indrukwekkend, maar we willen nu écht naar Las Vegas! Misschien komen we hier nog wel een keertje terug één van de komende dagen. We zijn immers 5 dagen in Vegas, en kunnen, als we willen makkelijk nog een uitstapje plannen naar de Hooverdam.

16.15u: “Viva Las Vegas”!!!!!!!

Vanuit de verte zien we de “Strip” opdoemen…

En ja hoor… binnen no-time rijden we deze befaamde weg op!

We zien ons hotel al staan, want het bevindt zich aan het begin van de Strip.

Bijna zouden we er rechtstreeks naartoe gereden zijn, tot we plots HET welkomstbord van Las Vegas zien staan: “Welcome to Fabulous Las Vegas”. Oeps! Effe rechtsomkeer maken, want deze klassieker willen we écht niet missen!

En het blijkt een échte toeristenattractie te zijn: er staat een rij om een foto te nemen op deze plek!

Het wachten valt wel mee: we staan in het lekker warme zonnetje, midden op de Strip, met uitzicht op een wereldberoemde plek…Hoe erg kan het zijn…

Na 15min hebben we onze pics te pakken, en kunnen we weer op weg: en nu ZONDER tussenstop!

5min later rijden we de oprijlaan van ons hotel op: Welkom to Luxor!

Yep, we logeren tijden ons verblijf in Las Vegas in het Luxor Hotel! Het hotel ademt Egypte uit!

De grote zwarte piramide, met aan de ingang een enorme Sfinx: het maakt al onmiddellijk indruk op je wanneer je arriveert!

Effe zoals de groten der aarde: Valet parking: autosleutels afgeven, en je auto wordt netjes geparkeerd voor je! Yep, we zijn écht in Las Vegas!

Dan inchecken: blijkbaar zijn we niet alleen…er staat een flinke rij! Maar omdat we onze ogen uitkijken in de enorme lobby van het hotel, gaat de wachttijd snel voorbij.

We hebben een kamer op de 16e verdieping. Magnifiek uitzicht! Zowel vanuit onze kamer, recht de Strip op, als vanop de overloop van de kamers: je kijkt zo maar 16 verdiepingen naar beneden! En omdat we in een piramide zitten, zie je geen verdiep onder je… dat ligt namelijk 2 meter achter, en onder je! Geen hoogtevrees? Check!

Snel effe douchen, en huppakee, ons hotel verkennen! En daar gaan we wel effe de tijd voor nodig hebben: zoveel te zien, zoooo groot! We gaan ons hier niet vervelen!

Morgen gaan we het zwembad eens van dichterbij bekijken… relaxdagje, dat hebben we wel verdiend!