Dag 16 : Monument Valley - Grand Canyon

17 april 2016 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Dag 16:  Grand Canyon

Vanochtend rustig aan gedaan… aangezien we straks weer teruggaan in de tijd, hebben we vandaag een uurtje extra!

We zijn om 8.30u vertrokken, en aangezien ons ticket voor het park nog steeds geldig was, zijn we nog even een kort ritje gaan maken in Monumeny Valley , kwestie van even afscheid te nemen van deze mooie plek.

De lucht klaart stilaan een beetje op, en hier en daar zien we al wat blauw tevoorschijn komen! Zouden we vandaag dan toch wat mooier weer krijgen? De koude van de afgelopen dagen  doet ons verlangen  naar de beloofde 30 graden van Las Vegas!

Maar eerst nog onze laatste tussenstop: DE Grand Canyon!!!

Een mooie afsluiter van onze 10 daagse rondrit  door deze prachtige regio.

Qua landschap gaan we van de grote bergen en rotsen, weer over naar enorme vlaktes.

Ook de rode gloed van Monument Valley vervaagd stilaan, en maakt plaats voor een groene sfeer…

Onze dagelijkse koffie-stop slaan we ook deze keer niet over: MC Donalds! Niet omdat het er nou zo gezellig is, maaaarr….. wél voor de “open WiFi” !!! 😃

Op de meeste plaatsen waar we verbleven, was er redelijk goede WiFi… wat ons soms wel verbaasde. Je zit hier namelijk soms écht in the middle of nowhere! Maar we hebben toch trouw elke dag ons verslagje kunnen posten met enkele foto’s erbij, dus dat viel reuze mee.

Rond 14u hebben we uiteindelijk de Grand Canyon bereikt. Hij heeft zijn naam niet gestolen! Wat een indrukwekkend uitzicht! Op een infobord lezen we dat de Canyon een gemiddelde diepte heeft van 1.4 km!!!!! Ongelofelijk! Het is om stil van te worden….

Er zijn verschillende uitkijkpunten op de weg naar ons hotel, en die pakken we maar al te graag even mee.

De ene plek is nog mooier dan de andere!

De weg die langs de Grand Canyon loopt, en ons stilaan dichter bij ons einddoel van de dag brengt, is iets minder indrukwekkend: wel mooi hoor, maar soms heb je het gevoel dat je je op de Kalmthoutse heide bevindt

Zandduinen, en dennenbomen (van normaal formaat) tekenen de omgeving…TOT je weer effe een afslag neemt bij zo’n uitkijkpunt, en dan besef je waar je bent: Bovenaan de rand van een enorme, en indrukwekkende plek!

Nog iets wat je bij ons in Nederland/België zelden tegenkomt: onderweg staan de paarden hier gewoon langs de weg! Rustig aan er voorbij dus, en wanneer we bijna aankwamen bij ons hotel, heeft Corne effe heel beheerst moeten reageren toen er plots een hert de weg overstak! Yep, de fauna en flora is hier iets imposanter dan bij ons!

Onze Lodge bevind zich op de zuidelijke Rim van de Canyon. En wanneer ik zeg OP de Rim, bedoel ik dat ook!

Wanneer we ingeboekt hebben, en ons naar onze kamer begeven, blijkt dat we 20 passen van de rand van de Grand Canyon zitten…

De kamers hier zijn sober, maar netjes… Er is een klein badkamertje, maar enkel met wc en wasbak…de douche moet je delen op de gang met de andere Lodge-bewoners. Persoonlijk vind ik dit iets minder, maar voor 1 nachtje trekken we onze plan wel. Het is in elk geval een prachtlocatie om morgenochtend wakker te worden, en naar de zonsopgang te gaan kijken!

1. Erik van Rij:
    19 april 2016
    Wat hebben jullie je ook klein gevoeld vandaag wanneer je op de rand van de canyon stond. Hoe indrukwekkend is die natuur! wat zijn wij mensen dan echt nietig. Maar geniet er van en weet zeker dat die grote kogel van een zon jullie morgen ochtend knipoogd.....suc6 en veel plezier op jullie weg richting Vegas! die 30 graden komen echt goed....garantie heb je daar op in Vegas!