Dag 9: San Simeon - Sequoia park

10 april 2016 - Sequoia National Park, California, Verenigde Staten

Gisterenavond heeft Corne nog even gezellig met
Amerikaanse vrienden in de jacuzzi gezeten, dus hij heeft z’n beste Engels effe bovengehaald!

Vanochtend is hij dus helemaal relaxed en klaar voor vertrek! Er staat vandaag een rit van 363 km op het programma, en we besluiten om de dag volop te benutten en zijn dus al om 8u op weg!
Want onze rit zal ons uiteindelijk naar Sequoia Park brengen, en daar is SUPERVEEL te zien hè!

Ondanks het feit dat de benzinetank nog halfvol was, besloten we toch om eerst maar effe bij een benzinestation te stoppen. Je hoort te vaak dat mensen zonder benzine vallen omdat je hier soms in uuuuuren geen benzinestation tegenkomt...
No stress voor ons tijdens deze vakantie hoor!

Rond 10u is het dan tijd voor onze eerste stop van de dag:
Een geïmproviseerde picknick/ontbijt!

Sinds gisteren hebben we namelijk een koelbox in de auto staan (lees: piepschuim bak), onmisbaar, nu we de warmere kant opgaan!

En inderdaad, het zonnetje schijnt, en de temperatuur stijgt: 23 graden!
Yesss, we gaan de goeie kant op.... Dachten we...

Begin van onze route: zonnig en warm.
Maar dan gaan we natuurlijk richting bergen: hoogtes van +/- 7000ft (=ong. 2100m)
Dus onderweg van alles meegekregen:
Regen, mist, zon én sneeuw! 😱

Omstreek 12.30 zijn we het park ingereden.

En wat een prachtige omgeving is het hier!
In eerste instantie zijn we al onder de indruk van de steeds maar groter wordende dennenbomen, maar stilaan gaan deze “grote” dennenbomen over in de Sequoia’s waar dit park bekend om staat!
Sommige bomen hebben gewoon een doorsnee van een meter of meer!
We zagen zelfs een boom waar je met de auto door de stam heen kon rijden!

Op naar de "General Sherman"!
Dit is de grootste boom in Sequoia Park! (Ter info: Deze boom is trouwens het grootste “levend ding” op aarde!)  WAAUUW!! Erg indrukwekkend! 🤩

We logeren trouwens ook ín het park!
We hebben een lodge gehuurd, helemaal in de stijl van het park! Compleet met “pluche” beer in de lobby! 😂
Échte beren hebben we niet gespot vandaag, dus die zetten we nog effe op ons lijstje van morgen aangezien we nog een flink stuk terug door Sequoia Park terugrijden.

Wat vanavond betreft: Hapje eten, en relax modus...en een beetje voorbereiden voor onze rit van morgen.

Next stop: Death Valley

1. Leon Biekens:
    11 april 2016
    Je bent al aan t bezuinigen zie ik, op zijn Nederlands de koelbox mee.
  2. Jeanne:
    11 april 2016
    Ik merk wel dat je allerlei kleding mee noet nemen ! En zeker warme kleding dus !