Dag 8 : San Francisco - San Simeon 385 km

9 april 2016 - San Simeon, California, Verenigde Staten

Dag 8  San Francisco - San Simeon

San Francisco was geweldig en wat hebben wij er van genoten.
Onze lijstje "things to see" is afgewerkt.

Vandaag gaan wij deze prachtige stad verlaten en 385km verder trekken

Het weer is de afgelopen dagen perfect geweest voor alle uitstapjes.

Vanmorgen om 08.00u regende het echter, dus we hebben toch maar de taxi gepakt richting Alamo, het verhuurbedrijf waar we onze auto mochten ophalen.

Natuurlijk waren we benieuwd naar wat voor auto we zouden krijgen, en raad eens??!

Een “spik-splinternieuwe” witte Jeep Cherokee met 7000 km op de teller stond voor ons te blinken! :))

Effe 3 keer knijpen….. nee hoor, het is geen droom!!! Corne was blij als een kind!

Na een snelle inspectie van de auto gaan we op weg richting de kust, Highway 1.

Het was even wennen aan de automaat, maar na een uur was Corne er helemaal mee weg!

Omstreek 09.45 waren we San Francisco uit en op weg richting Santa Cruz.

We hadden een aantal locaties  op ons lijstje staan:

Santa Cruz: de kermis op de boulevard
Monterey  Fisherman's  Warf .
17 Miles drive
Big sur (de brug)
Het restaurant Neptunus met vieuw

Nadat we even onderweg waren, zo ergens ter hoogte van 17 Miles drive, begon de zon te schijnen, dus jaja, we gingen de goeie richting uit!

We hebben de hele dag kunnen genieten van de schitterende omgeving waar we doorreden...
Wel 100 bochten hebben we genomen! En telkens wanneer we dachten dat dít toch wel het mooiste vergezicht was van de dag, kwam er weer een volgend prachtig fotomoment! Top!!!

Omstreeks 20.00 uur zijn we aangekomen in ons motel, mét Jacuzzi… (voorwaarde van Corne)
Tijd voor ff ontspanning en internet .

Verstuurd vanaf mijn iPhone

1. Rilana:
    10 april 2016
    Wij genieten wel mee hoor
  2. Renee:
    10 april 2016
    Wat een geweldige weg he die highway one, er zijn constant punten om vast te leggen op de foto, de een nog mooier dan de andere. Jullie hebben nog geen zeeleeuwen geZien, misschien waren ze er niet. Ze liggen vlakbij San Simenon. Geniet lekker verder van al het moois!
  3. Anna renirie:
    10 april 2016
    Of wij er zelf weer waren..Fischerman's Warf helemaal benieuwd naar de zeehonden.. Er was er maar een.. Een levenloze zeedinges.. Waren nog grapjes aan het maken of hij niet stiekum was opgezet..
    En dan bij Neptunus .. Ijzeren teiltjes gevuld met gebakken vis.. En frite.. Te lekker!!
    Heel veel mooie dingen gezien.. Denk er vaak aan terug!! Rij veilig .. En veel plezier!
  4. Erik van Rij:
    10 april 2016
    Wat hebben jullie een top reis, dit zal genieten blijven tot aan de dag dat je terug gaaat, maar vooral nu nog niet aan denken. Op richting LA :)