Dag 10 : Sequoia park -Death Valley

11 april 2016 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

Je kan niet zeggen dat we onze vakantie niet optimaal benut hebben, want vanochtend zijn we om 7u vertrokken richting Death Valley.
Dit was nodig ook, want we hebben vandaag een lange rit voor de boeg: 540km
We hebben hier gekozen voor de “mooiste” route en niet voor de snelste! (Alhoewel de snelste 6min korter was!)

Waar we gisteren met erg veel mist en af en toe een regenbui aangekomen zijn in Sequoia, vertrekken we nu met een stralend zonnetje!
De mist gaf gisteren een luguber en dramatisch effect aan  de bossen van Sequoia…Vanochtend zien we het woud vanuit een volledig ander perspectief:
Vrolijk, zonnig, en prachtige uitzichten!

Om Sequoia achter ons te laten moeten we eerst nog 785 bochten overwinnen…de één al wat scherpen dan de andere…
We dalen af van 7000Ft naar het dal, en dit in 1u45min.

Nu we de bergen achter ons gelaten hebben, verandert het landschap naar een vlakte.
Blijkbaar is dit de regio waar de sinaasappel-telers zich bevinden, want we rijden kilometers door enorme boomgaarden!!! Iemand zin in een sinaasappeltje??!

Na de drukte en de wolkenkrabbers in New York, en later de bruisende stad San Francisco, lijken we ons wel in een andere wereld te bevinden!
De natuur is hier zo mooi! En het constant veranderende landschap verwonderd ons keer op keer…

En dan gaandeweg vervolgens van de sinaasappels naar de dorre vlakte van Death Valley! Enorme bergen, diepe dalen, en uitgestrekte vlaktes waar niets groeit….
Yep… dit moet Death Valley zijn!!! PRACHTIGE omgeving en opnieuw heel indrukwekkend!

Omstreeks 16u zijn we in ons hotel aangekomen waar we meteen het zwembad hebben opgezocht. Effe afkoelen in deze hitte!
Vanavond sterren kijken en hapje, drankje doen in de saloon, en op tijd ons bedje in!
Want morgen gaan we vroeg het bed uit! Foto’s nemen van de zonsopgang!

1. Anna renirie:
    12 april 2016
    Wat een heerlijke vakantie..
    Dit is genieten merk ik!!
    Heel bijzondere dag.. Genieten maar!
  2. Erik van Rij:
    12 april 2016
    Hoi, wat een trip...als het hier zou stoppen was het al de moeite waard, maar gelukkig komt er nog veel meer. Zion zal geweldig zijn...hoe verder je het park in komt hoe indruk wekkender het wordt. Geniet met volle teugen en kan iet wachten op alle foto's en filmpjes de komende maanden. Have fun en pas goed op elkaar.
  3. Louise:
    12 april 2016
    Wauw wat een mooie reis maken jullie :-). Kwam het weblog bij toeval tegen maar heerlijk om mee te lezen hoe jullie het hebben op reis. Death Valley vonden wij ook fantastisch en zeker voor herhaling vatbaar!! De sterren vonden wij daar waanzinnig we hebben er nog nooit zoveel gezien. Veel plezier met de rit naar Zion NP.
  4. Jeanne:
    12 april 2016
    Super om te lezen allemaal! En waren er nog vele gele bloemetjes in death valley ?
  5. Eleonore:
    12 april 2016
    Hallo lieverds wat laten jullie ons met jullie gedetailleerde meegnieten van jullie geweldige reis. Het is een genot om naar de foto's te kijken en jullie reisverslag te volgen. Ik heb echt het gevoel dat ik deze reis op jullie schouder mee mag maken. Super ik weet dat jullie nog veel mooie en indrukwekkende dingen gaan zien en ik hoef jullie niet te vertellen om er dubbel en dwars van te genieten en het allemaal in jullie op te nemen want het is overduidelijk dat jullie dat doen.