Dag 7: San Francisco

8 april 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Alweer onze laatste dag in San Francisco!

Het is vandaag zwaar bewolkt en droog , maar geen probleem…. Het weer past een beetje bij het thema vandaag:

We gaan namelijk naar Alcatraz!

De boot die ons zal brengen vertrekt om 10u vanaf pier 33, dus wij daarheen.

En het moet gezegd: het is toch een speciaal moment als je op dit beruchte eiland aankomt.

Al vaak in films gezien, maar nu voel je de sfeer in het echt hè!

Vooral de audio tour is echt een must! Je krijgt zo een stukje geschiedenis mee, en je gaat het gevoel van Alcatraz meer “beleven”….. Het was absoluut een unieke ervaring!

Rond 13.00 uur zijn we ontsnapt vanaf Alcatraz en weer aangekomen op het vasteland.

Tijd voor de lunch…. En je bent niet in San Francisco geweest als je niet dé lokale lekkernij hebt geproefd, dus: Heel benieuwd naar die befaamde “calm chouder”…

Conclusie: Heeeeel lekker! Het is het beste omschreven als een zeer dikke soep, voornamelijk bestaande uit vis en zeevruchten, aangevuld met groenten en aardappelen, en niet te vergeten: geserveerd in een uitgehold broodje!

Tijd voor koffie , en dan richting de kabeltram!

Want, nóg eentje die je niet mag overslaan wanneer je in San Francisco bent, in de befaamde kabeltram! Hij vertrekt vanaf Fishermans Wharf (waar hij wordt omgedraaid op een schijf), en je kan dan de hele route doen tot bij het “kabeltram-museum”.
Hier krijg je dan een beeld van hoe deze unieke trams zich door San Francisco voortbewegen: Grote spoelen, drijven de kabels onder de stad door, en de trams worden gewoon voortgestuwd. Geen bestuurder, enkel een “remmer” die de tram doet stoppen of vertragen waar nodig.

We sluiten af op de Pier 39, en op tijd terug.

Morgen de gaan we de auto halen ,  San Francisco -  17 mile drive -San Simeon

1. Ingrid:
    9 april 2016
    Ziet er allemaal top uit, alleen maar hoogtepunten, dus lkkr blijven genieten, ik geniet mee :-)
  2. Renee:
    9 april 2016
    Ondanks het bewolkte weer zeker een mooie dag met Alcatraz, helaas zijn wij daar niet aan toe gekomen, maar met de cabelcar is een must inderdaad. Leuke he heel bijzonder en dan bij dat draaipunt echt leuk om te zien! Morgen naar die mooie kustweg waar je ook je ogen uitkijkt! bij San Simeon liggen de sealelephants (soort zeehonden) langs de kust vlak bij de weg en dat vonden wij ook heel bijzonder om te zien, ga bij elk uitzichtspunt kijken die ze aangeven, het is echt de moeite waard!, heel veel genieten weer!