Dag 4 : New York

5 april 2016 - New York, New York, Verenigde Staten

Zoals gezegd zijn we gisterenavond nog even een hapje gaan eten. Kwestie van terug wat krachten op te doen na onze zware dag!

We besloten gewoon het eerste beste restaurant te pakken, gelegen tegenover het hotel, maar dat was niet zo'n goed idee:
Toen we de menukaart in handen  kregen en de prijzen zagen, was de zin in een lekker stukje vlees meteen over! $65 voor een biefstukje??   I don’t think so! Nou vinden wij het niet erg om geld uit te geven, maar dit was erover!
Dus na enkele ogenblikken zegt Corne plots: “ we gaan iets doen wat ik nog nooit gedaan heb: we gaan stiekem weggaan…”
“Niemand kent ons hier, toch? ....”

Dus, zo gezegd, zo gedaan! 🙌🏻

100 meter verder ontdekken we “Virgil's BBQ”.

Dit is toch meer onze stijl en veel leuker!  Lekker eten én normale prijzen!
En zo werd de avond tóch nog gezellig!

Nu, the next morning, zijn we er weer klaar voor! Batterijen zijn opgeladen!

Wij gaan zo onderweg richting “Downtown” Het is onze laatste dag in New York, en deze gaan we optimaal benutten.
Voor het eerst sinds we hier zijn aangekomen schijnt ook de zon en dat komt héél goed uit!
Want we hebben iets heel spectaculairs op de planning staan:

Er staat namelijk een helicoptervlucht  op de planning!

Om 08.00 gaan we met de Metro richting Wall Street. Ook zo’n plek die we nog moesten afvinken. En laat “New York Helicopter tours” nu nét daar gesitueerd zijn!
2 vliegen in 1 klap dus….

Stel je nou niet teveel voor van Wall Street. Het is eigenlijk meer “Wall - steegje”…… maar “when in NY…” 🤷🏼‍♀️

De vlucht daarentegen was GEWELDIG!!!
ZEKER doen als je ooit in New York bent!
Om te beginnen had ik nog nooit met een helikopter gevlogen en daarbij dan ook nog op zo’n spectaculaire plek…?! Het was TOP!

20min later staan we, helemaal onder de indruk,  weer met beide voetjes op de grond.

We besluiten om via Battery park terug te lopen want daar heb je weer een mooi uitzicht op het Vrijheidsbeeld.
We zijn niet van plan om een excursie NAAR het Vrijheidsbeeld te doen, en gelukkig maar! De rij die er staat om tickets te kopen is ELLENLANG!!! Minimaal 4 uur wachttijd!
No thanks, wij kijken wel vanaf hier...

We lopen verder via Broadway en deze gaan we helemaal aflopen! Zo kunnen we nog even lekker shoppen bij de vele winkeltjes tussen Canal street en Times Square

1 st tot 43 st.... Yes we can!

Omstreeks 15.30 komen we langs het
klein parkje bij Union Square. Klein maar supergezellig! Tijd voor Starbucks en koffie in de zon….

En na een lange maar leuke wandeling eindigen we uiteindelijk weer in de buurt van ons hotel!
Nog 1 laatste “to do” van Corne’s New York-Bucket list:  Een heuse échte Amerikaanse Hamburger! 🍔

En dan is het tijd om onze koffers weer een beetje te ordenen voor morgen.

Want om 08.50 gaat onze vlucht: New York - San Francisco

Op naar het volgende avontuur……

1. Renee:
    6 april 2016
    Wat een gave trip zeg en wat een mooie belevenissen en foto's maken jullie, nu inderdaad op het volgende hoogtepunt! Veel plezier!
  2. Erik van Rij:
    6 april 2016
    Jullie hebben echt de tijd goed benut en door jullie verhalen en foto's voelt het alsof we erbij zijn. Veel plezier en voor vandaag een veilige reis naar het mooie San Francisco...nu wordt ik pas echt jaloers....hoop dat het uitzicht vanuit het vliegtuig goed is en helder....super mooi om het westen vanuit de lucht te zien.
  3. Eleonore:
    6 april 2016
    Super Corne en Inge ik had al van Netty gehoord van jullie helikopter vlucht. Nu de vlucht naar San Francisco en hopelijk op naar het lekkere weer. Ook dit zal weer een avontuur voor jullie zijn en voor ons een hoop flash backs. Het wordt in ieder geval een reis om nooit meer te vergeten. Jullie zullen ook vast pier 39 bekijken. Veel plezier en weer een veilige vlucht
  4. John claassens:
    6 april 2016
    Ziet er allemaal goed uit nu maar het nog mooiere weer aan de westkust have fun en geniet ervan, Inge houdt Corne een beetje in gaten anders slaat hij door en heeft hij daar straks nog een huisgekocht.
  5. Elvera Sio:
    6 april 2016
    Hai Inge en Corne, start was al gaaf, vakantie kan eigenlijk niet meer kapot nu. Ik had ook zo genoten in New York, wat n gave, gezellige, mooie stad...super. Nu op naar de volgende trip!! Volop genieten jullie!! Enne songs over mij zijn altijd welcome, next time from a rastaman!! :-)
  6. Ad Krijnen:
    6 april 2016
    hoi Inge en Corne wat hebben jullie al veel gezien en gedaan , en de reis is nog pas begonnen. leuk om dit een beetje mee te beleven, groeten uit Oosterhout A.A
  7. Anna renirie:
    6 april 2016
    Ja ..New York is prachtig..wij hebben hier in Nederland al kaartjes gekocht voor het Vrijheidsbeeld .. Zijn jullie ook in Chinatown geweest.. Dat parkje net ervoor of grenzend eraan.. Zo fantastisch.. Al die oudere Chinezen aan tafeltjes gokken( met lucifershoutjes) en mahjong spelen!
    Er waren ook oude vrouwtjes en mannen aan het dansen.. Zo heerlijk.. New York was een belevenis..