Dag 3 : New York

4 april 2016 - New York, New York, Verenigde Staten

Gisteren hebben we de dag dus afgesloten met een rondvaart op de Hudson. De "Spirit of New York" is een prachtig schip, waar we konden genieten van een lopend buffet de DJ maakte het geheel helemaal af!

De hele ervaring was in 1 woord geweldig!!!
Wat was dat mooi! En wat een geweldig uitzicht op de Skyline van New York! En terwijl we langs het Vrijheidsbeeld vaarden klonk de muziek van Frank Sinatra en Alicia Keys over het hele schip! Een magisch moment…….

Nieuwe dag, nieuwe kansen! Vandaag gaan we via Times Square met de metro naar de Brooklyn Bridge. Ook weer een aparte ervaring, want ook de metro ademt de typische NY-sfeer uit!

De metro brengt ons helemaal tot in Brooklyn, waar je je meteen in een heel andere wereld waant. De sfeer is er helemaal anders…. Meer een “dorp”-gevoel, en onze ontdekkingstocht brengt ons tot in een straat waar we dankbaar een “chocolade-shop” binnengaan.
Het gaat vandaag de hele dag regenen, dus wanneer we de slogan “Hot Chocolate” zien, zijn we direct overtuigd: even opwarmen met een kopje chocolademelk! 😋

Nu we weer opgewarmd zijn is het tijd voor het échte werk: we gaan over de Brooklyn Bridge weer teruglopen!
Maar niet vooraleer nog een belangrijke stop te maken: ik heb nog 1 punt op m’n lijstje staan:

DUMBO!
Dumbo is een afkorting voor “Down Under the Manhattan Bridge Overpass” en dat is dan ook meteen de plek waar je moet gaan zoeken: onder de Manhattan brug! Ik weet niet waarom, maar als ik dit beeld op foto’s zie, spreekt het me altijd erg aan. Misschien daarom dat ik dit nog effe “in het echt” wilde zien! 🤷🏼‍♀️

Ok, check! ✅📷

And go!

We wandelen over de beroemde brug terug richting Manhattan. En ondanks de regenachtige dag is het een top-ervaring! We zien veel “liefdesslotjes”, en de uitzichten op de stad zijn schitterend!

Onze wandelroute brengt ons vervolgens naar het “One World Trade Center”

……………………….

Ikzelf was hier 10 jaar geleden, 1 jaar na de aanslag op het WTC.
Tóen was het een ijzingwekkende site, met alle restanten van de 2 beroemde torens.

Maar nu, 10 jaar later, is het helemaal indrukwekkend:
De chaos van toen heeft plaats gemaakt voor een indrukwekkend sereen monument: op de plek waar vroeger 1 van de torens stond, is nu een immens zwart vierkant, de diepte in, met een muur er omheen waarop alle namen van de slachtoffers terug te vinden zijn. Vanaf de muren stroomt water naar beneden, het zwarte gat in…..  De druilerige regendag paste perfect bij de sfeer die ik er voelde………..

Omdat het toch té hard begon te regen hebben we de planning omgegooid. We hebben de metro teruggenomen richting ons hotel en zijn een beetje gaan relaxen…. de routeplanning voor
morgen maken is ook vakantie, toch?

Voor vanavond gaan we nog een leuk restaurant zoeken op of rond Times Square. Niet té ver uit de buurt in elk geval… We hebben genoeg gelopen voor vandaag! 😅

1. Mieke Dijkers:
    5 april 2016
    Wat mooi allemaal en herkenbaar.
    Erg jammer vh weer.

Veeeeel plezier nog! !
  2. Ad Krijnen:
    5 april 2016
    super mooi allemaal geniet ervan samen
  3. Ingrid:
    5 april 2016
    Dat ziet er als 100% genieten uit, maar had ook niet anders verwacht, mooie foto's en heerlijk herkenbaar, ga zo door :-)