Dag 2 : New York

3 april 2016

Gisterenavond zijn we als een blok in slaap gevallen om 21.30u, moe van de reis, de jetlag én van alle indrukwekkende eerste indrukken die we op dag 1 al opgedaan hebben….

Dag 2 begonnen dus uiteraard met koffie
en een goed ontbijt bij een "real American diner", je weet wel: zo typisch Amerikaans, waar ze koffie komen bijschenken na je eerste kop!

Om 08.00 uur zijn we richting pier 81
gelopen want daar lag een enorm vliegdekschip
dat we wel eens nader wilden bekijken. Mooie wandeling, én indrukwekkend schip!

Volgende stop is er ook zo’n typische voor Amerika: zeg je “zondag” dan zeg je “Gospel-church”! 😃 Wij dus richting “Times Square Church” want dat blijkt een kerk te zijn waar je vrij kan inlopen om de hele sfeer eens op te snuiven…..

Wat een welkom gevoel en gezelligheid!
Als men dit in Nederlandse “klassieke” kerken zou doen was er geen stoel meer vrij! Erg leuk om mee te maken!

Daarna werd het tijd om eens richting
Rockefeller te gaan. Net zoals bij het Empire State Building, heb je van hieruit een fantastisch uitzicht over heel New York!
De lift brengt ons in 46 sec naar de 65e etage
en…….. WAAAUUW!! 🤩

Na alle geweldige indrukken van de stad wordt het tijd om even de natuur op te zoeken. En dat brengt ons uiteraard bij Central Park!

Er was ons aangeraden om Centra Park op een zondag te doen, want dan is er bijzonder veel animo in het park! En ja hoor: ondanks dat het maar 4° is, zijn er superveel mensen op pad! Aan het rolschaatsen, fietsen, wandelen…. Maar ook dans-voorstellingen, hip hop, en zelfs acrobaten die hun kunstjes tonen!

Her park zelf is geweldig! En vooral tijdens dit seizoen…. De prachtige bloesems geven het allemaal dat ietsje extra!
De beroemde “Bethesda-fontein” staat er droog bij vanwege de winter, maar in plaats daarvan worden we getrakteerd op een heuse schaatsbaan! Ook weer leuk!

We verlaten Central Perk, en lopen via 5th avenue naar Grand Central Station.
De enorme hal van het station er net zo uit als in de film! Met de beroemde kiosk mét klok als blikvanger!
Leuk om ook weer eens in het echt te zien, maar over 1 ding zijn we het eens: het Centraal Station van Antwerpen is mooier! 🤷🏼‍♀️

Om 15.30u is het tijd om weer terug naar ons hotel te lopen en even te relaxen in de lobby-bar.

We doen het effe rustig aan, want onze dag is nog niet ten einde:

We hebben namelijk nog een “Diner-cruise” op de Hudson gepland! 3,5u bootje varen met uitzicht op de skyline van New York én lekker eten….

Benieuwd naar deze ervaring!

1. John claassens:
    3 april 2016
    Zo te zien en lezen genieten jullie er al echt van blijf ons op de hoogte houden en blijf genieten groeten john en Petra
  2. Miriam krist:
    3 april 2016
    Klinkt goed en zo te lezen hebben jullie een goede voorbereiding gedaan voor wat er te zien is en wat te doen geniet ze en kijk uit naar jullie foto's.
  3. Anita van Ommeren:
    Lekker genieten samen
    Heerlijk
    Ik blijf jullie volgen
    Groetjussss anita
  4. Maarten:
    3 april 2016
    Wat een land hè? Leuk om te lezen hoor...jullie blog. Heb dan nog meer zin om weer te gaan.
  5. Matthijs:
    3 april 2016
    Echt leuk om te lezen! Ik ga jullie volgen zodat ik het zelf ook weer wat kan mee beleven! Veel plezier!
  6. Ivo:
    4 april 2016
    Het ziet er keigaaf uit, geniet er van met zijn tweeën.
  7. Erik van Rij:
    4 april 2016
    Na dag 2 al super jaloers op jullie..maar het is jullie gegunt ...geniet voor ons mee :)
  8. Eleonore:
    4 april 2016
    Wat een geweldige foto's en wat heerlijk om te zien dat jullie zo genieten. Ben benieuwd naar jullie ervaring op de Hudson.
  9. Rob:
    4 april 2016
    Volgens mij zijn jullie heerlijk aan het genieten, dik verdiend.