Dag 12 : Zion -Bryce

13 april 2016 - BRYCE, Verenigde Staten

Dag 12: Zion - Bryce

Vanochtend relax opstaan:
Ons hotel is deze keer “ontbijt inclusief” én…. we moeten maar 2 uurtjes rijden vandaag!
Dus, alle tijd van de wereld!
Toch nog maar even tanken voor we vertrekken?? Yep! Geen onnodige risico’s, we rijden immers constant in the middle of nowhere hé.

We rijden nog een stukje door Zion Park verder, richting Bryce Park, en we zien het landschap opnieuw veranderen voor onze ogen.
Het zijn voornamelijk de kleuren van het landschap die anders zijn: Alles krijgt een rode gloed
Niet voor niets komen we eerst voorbij Dixie National Forest,  “Red Canyon”

En ja hoor, in de verte zien we de eerste tekenen van ons einddoel : De prachtige rode rotsen van Bryce Canyon!
Wanneer we het park inrijden stoppen we bij de verschillende uitkijkpunten: “Sunrise Point”, “Inspiration Point”, “Bryce point”, enz...
“Mooi, mooier, mooist…….mooisterder?!??” We kijken onze ogen uit!

2 uurtjes rijden worden er 4 … Langs de route zijn er immers ontelbare stopplaatsen, om volop van de prachtige uitzichten te kunnen genieten.

We logeren vandaag bij “Ruby’s Inn” Best Western Hotel ...“sinds 1916”
Het hotel ligt nét buiten het park,
Maar het is meer dan een hotel: Het is een heus dorpje! Hier kan je echt voor alles terecht:
Er hoort een groot kampeerterrein bij, je kan hier paarden huren om een “horse-trail” door de canyon te volgen, heli-vluchten boeken (been there-done that),
tijdens het seizoen kan je een rodeo bijwonen, winkeltjes, restaurantjes, saloons, enz, enz,…

Aangezien we vandaag een uitzonderlijk korte route hadden komen we al redelijk vroeg aan bij het hotel: 14u
Maar no problem: Eerst het hotel een beetje verkennen, kamer checken, winkeltjes kijken, en dan…. effe time out!
De afgelopen 10 dagen beginnen hun tol te eisen, en de vermoeidheid speelt ons een beetje te parten.
Geen schande om even een uurtje bij te tanken, om er nadien weer fris en fruitig bij te lopen hé!

Vanavond gaan we de saloon eens van dichtbij bekijken, en dan huppakee…bedje in, en op naar de volgende! Lake Powell, here we come!