Dag 11 : Death Valley - Zion

12 april 2016 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Dag 11

Zoals gezegd was het vandaag vroeg opstaan:
"Wake up call voor de zonsopgang"

Corne liep aanvankelijk nog een beetje te slaapwandelen, maar gelukkig stonden er enkele schommelstoelen op het terras waar ik hem heb kunnen neerplanten!
En het moet gezegd: het was een prachtig begin van de dag! 😍

Vandaag op het programma:
We trekken verder door Death Valley om een speciale plek te gaan bezoeken: Badwater. Dit is het laagste punt van Amerika: 855m onder de zeespiegel, en de hitte heeft op deze plaats enkel het zout uit het water achtergelaten, wat zorgt voor een immense witte zoutvlakte!
Schitterende plek om een paar mooie foto's te maken en gewoon te genieten van de oorverdovende stilte...

Dat moment hebben we even vastgelegd en nu verder, richting Zion National Park!

Ons doel is om rond 17u in Zion aan te komen, dus we hebben rustig de tijd om enkele stops in te plannen voor wat leuke  fotomomenten.

We rijden via Las Vegas, dus we kunnen in het voorbijrijden alvast even zwaaien naar onze eindbestemming! En ja hoor, daar ligt ie: The Strip! 🙋🏼‍♀️🙋🏻‍♂️

Elke dag veranderd de natuur en kom je in gebieden waarvan je telkens denkt:"mooier kan niet", en toch...
Ook vandaag weer: Zion park is zooo indrukwekkend!!! De route loopt door een prachtig gebied: enorme rotsformaties en bergen! De ene al groter en imposanter dan de andere!
Het is om even stil van te worden, en doet je beseffen hoe nietig wij mensen zijn......

Zoals gepland: omstreeks 17u zijn we bij ons hotel aangekomen, en WOW...!!! Prachtig hotel! (voor de geïnteresseerden: Holliday Inn express Springdale) Incl zwembad en uitzicht om U tegen te zeggen!
Dus: onze beloning voor alweer een intense dag: relaxen bij het zwembad en in de jacuzzi!

Topdag weeral...

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade