Dag 13 : Page - Lake Powell

14 april 2016 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Dag 13

Bryce - Page

Uitslapen is er niet bij deze vakantie:
Ik denk dat de adrenaline ervoor zorgt dat we elke dag weer met veel energie ’s ochtends uit ons bed springen!

Zo ook weer vandaag… Want het beloofd weer een mooie, rit te worden:
Van Bryce Canyon richting Lake Powel, waar we 2 dagen zullen doorbrengen.
Want… er is veel te zien in deze regio!

We rijden Bryce uit en komen tot de conclusie dt we opnieuw met een uur verschil gaan zitten: deze keer gaan we opnieuw een uurtje terug: 13u wordt 12u

Het is vandaag een relatief korte rit: 236km!
Dit in combinatie met het uurverschil geeft dat we, volgens onze navigatie, al rond 11u op onze bestemming zullen arriveren!
Tijd genoeg dus om onderweg eens te kijken wat er zoal te beleven valt!
Op de (papieren) landkaart zien we een klein weggetje (0,5cm potloodlijntje!), maar het fascineert ons om de een of andere manier.
Dus: Toch maar eens een kijkje nemen!

En ons instinct heeft ons niet bedrogen: We komen uit op een zandweg, mét wegwijzer, naar “Old Paria movie set”… dat beloofd!!!
Volgens de borden zou er zich hier aan het eind van dit weggetje, een heuse filmset bevinden! Mét een authentiek cowboydorpje!
Wel…. Prachtige uitzichten! Yep, we zitten in “cowboy-land! Je verwacht elk moment John Wayne te zien passeren!
We kijken onze ogen uit! Ongelofelijk mooi….
En dan zijn we aan het eind van het weggetje…………………. ??????……..Waar is het dorpje??………………..

Volgens de informatieborden die er zijn aangebracht, hebben vandalen in 2006 brand gesticht, en is het cowboydorpje in vlammen opgegaan!!! 😳

Ok, beetje teleurgesteld, maar de rit was er niet minder mooi om.
Blij dat we dit toch hebben meegepikt.

Dan, op naar het volgende punt: Glen Canyon Dam. We passeren hier, dus we hoeven niet om te rijden.
We dachten: dit zal al een mooi voorsmaakje zijn van de Hoover-Dam die we volgende week gaan bezoeken.
En ja hoor! Indrukwekkende dam en bijhorende brug. Ok, ✅

Het is 12.30u (lokale tijd) wanneer we bij ons hotel arriveren: “Best Western Lake view hotel”
De zon is lekker haar best gaan doen, en het is ondertussen een aangename 26 graden!
Hoe gaan we onze namiddag vullen? First things first: Zwembad induiken! Jacuzzi uitesten! En dan: een 2 uurtjes relax!

Na nog een beetje research besluiten we de Antelope Canyon nog te gaan bezoeken:
deze canyon bevind zich in het Navajoreservaat:

En WOW!!!! Wat een prachtige plek!
De ideale tijd om deze canyon te bezoeken blijkt 11u in de ochtend: dan staat de zon perfect om de verschillende kleur-effecten het best te laten uitkomen.
Wij zijn hier echter pas in de late namiddag (16.30u), en hebben misschien niet hét ideale licht, maar toch: het is er niet minder indrukwekkend door hoor!

Laatste taak van de dag:
Reisverslag up to date houden en foto’s plaatsen, en daarna gaan we van deze mooie avond genieten hier in het prachtige Page!