De eerste indruk….. check! ✅

30 januari 2023 - Dubai Marina, Verenigde Arabische Emiraten

Ik had nog NOOIT zo’n verlaten luchthaven gezien! Het was bijna een apocalyptische scène!

Na al die chaotische beelden van ellenlange wachtrijen en overvolle vertrekhallen, vertrekt een voorbereid mens tegenwoordig toch wel 3a4u op voorhand naar Schiphol. Want als je alles bijeen telt, sta je toch al gauw 1,5uur aan te schuiven: eerst in de rij bij de incheckbalie, dan opnieuw voor de bagagecheck, en last but not least nog even langs de douane. Check, check, dubbel check!
Maar deze keer: NIETS aanschuiven! GEEN ellenlange rijen! We liepen in 1 ruk van de voordeur van Schiphol, naar de koffie-stand, en dit in een recordtempo van 21 minuten!

En dus daar zaten we dan: 2 enthousiaste reizigers om 3.26 aan de koffie, terwijl onze vlucht pas om 6.30u ging vertrekken…. Nou ja, beter te vroeg dan te laat zeg ik!

De vlucht van Dubai duurt zo’n 6,5u, en met het uurverschil van +3u zijn we uiteindelijk om 16.15u geland.
Voor de gelegenheid hebben we toch maar een taxi besteld om ons naar het hotel te brengen. We zijn immers zelf nog een beetje onbekend met deze mega-stad, en als je dan met je koffers moet gaan zeulen naar een metrostation of dergelijke, dat leek ons niet zo’n fijn idee. Dus vandaar toch maar effe geïnvesteerd in een taxi-ritje. Wat overigens reuze meeviel hoor! Want de luchthaven ligt toch nog ongeveer een half uurtje van ons hotel af, en je betaald voor deze rit amper €26….

We logeren in Dubai in het “Marina district”
Dubai is ZOOOO groot, dat je natuurlijk de beste uitvalsbasis wil hebben om deze stad zo goed mogelijk te kunnen verkennen hé…  Dus we zijn toch wel even gaan researchen over waar je het beste kan verblijven in deze wereldstad. En onze keuze is gevallen op het “ Delta by Marriott Jumeirah beach” ! Een mond vol hè! 😜 Mooi hotel! En vooral: TOP locatie! En dat blijkt al meteen wanneer we bij het inchecken onze hotelkamer binnenkomen: een prachtig uitzicht over Dubai Marina! Hier houden we het wel 5 dagen uit hoor!
Wanneer we een beetje later de rest van het hotel even gaan verkennen vinden we op de 35e verdieping een gezellig restaurant, met een prachtig lounge-terras erbij! Met aan de ene zijde uitzicht op de haven, en aan de andere kant kijk je uit op Jumeirah beach en het prachtig verlichtte reuzenrad aan de overkant van het water! Mooier wordt het niet, dan ik dan…. Alhoewel?….

De rest van de avond zijn we een beetje de omgeving rondom het hotel gaan verkennen, en ik moet zeggen: de reviews zijn niet overdreven: Dit is een TOP locatie! We zitten werkelijk om de hoek van het strand waar er ‘s avonds een supergezellig sfeertje hangt. Overal restaurantjes en terrassen. En verkopers die hun waren aanprijzen. Gezelligheid alom!

Onze eerste indruk is in elk geval al geslaagd! Benieuwd naar wat morgen brengt! Want dan gaan we verder met het ontdekken van deze bijzondere stad……