“Dag op zee” ……

7 februari 2023

“Dagje op zee” is de bestemming van vandaag!

Dus aangezien we vandaag nergens aanmeren gaat er ook niemand van boord af, en gaan de 6000 passagiers zich moeten vermaken aan boord!

Corne had al voorspeld dat het wel eens een erg drukke dag kon worden, en met dit in het achterhoofd was ik vanochtend op tijd op.

Ik was zelfs supervroeg!

Vannacht zijn we namelijk in een andere tijdzone terechtgekomen en de klok gaat dus een uurtje terug! En ik, die er van uit ging dat mijn iPhone wel automatisch zou omschakelen, stond om 7.30u al op het zonnedek, terwijl het eigenlijk nog maar 6.30u was!!!

En rond 10u kwam uit waar ik voor vreesde: massatoerisme! 😱

Ja hoor, het is zover! Echt ALLE bedjes rondom het zwembad waren bezet! Rond 10.30u ging het animatieteam ook heel druk spelletjes spelen, en de muziek ging een standje harder.

Wij hadden een plekje op het bovendek, bij de railing, dus ik heb me daar geïnstalleerd met m’n rug naar de drukte en met uitzicht op zee! Oortjes in, en relax-time!

Morgenochtend zal de boot aankomen in Damman, en dan kunnen we wel weer een uitstapje maken!

Om in Damman van boord te gaan was wel een dingetje! Damman ligt namelijk in Saoudi Arabië, en daar heb je een officieel visum voor nodig.

We hadden al gehoord dat zo’n visum aanvragen best ingewikkeld was, dus 3 weken voor vertrek zijn Corne en ik er eens aan begonnen. En ik kan je vertellen: het is niet gelogen! Wij hebben 1,5uur gepuzzeld om de aanvraag in te vullen. Je hoort zelfs heel vaak van mensen die het gewoon opgeven… zo ingewikkeld!

Maar het is uiteindelijk gelukt! Aanvraag verzonden! ✅

En gisteren kregen we dan uiteindelijk de bevestiging dat onze visums goedgekeurd waren! Damman here we come!

1. Marcella Boekaerts:
    7 februari 2023
    je moet er bijna voor geboren zijn om in zulke wereld kalm te blijven en er van te genieten..
    sportieve groetjes RiMa
  2. Lysette:
    ❤️
  3. Henny Loffeld:
    8 februari 2023
    Wat een drukte
  4. Erik van Rij:
    8 februari 2023
    Weer een andere ervaring van Cruisen met 6000 mede passagiers ;)