Op weg naar Zuid Afrika

7 maart 2019 - Schiphol, Nederland

Waar denk ik aan bij Zuid Afrika?

Safari’s, kleurrijke dorpjes, mooie vergezichten, de grappige “ietwat-lijkend-op-Nederlandse" taal…. En aan wijn natuurlijk!!!   ;-)

Behalve onze vakantie naar Marokko, en enkele keren naar Kaapverdië, zijn wij complete leken wat betreft dit continent. En de reis die we nu gaan ondernemen, lijkt in niets op de strandvakanties van Boa Vista: We gaan namelijk een rondreis maken door het prachtige Zuid Afrika!

Nu zijn we best al wel wat gewend betreffende rondreizen, maar Amerika is ons toch net iets vertrouwder dan dit. In Amerika huren we gewoon een auto, we stippelen we onze route uit, en reizen op eigen houtje door het land. De laatste keren hadden we zelfs geen hotels op voorhand geboekt, en keken we wel waar we uitkwamen die dag.

Dat gaat dus deze keer ietsje anders zijn.

Omdat noch Corne noch ik enige ervaring hebben in deze regio, hebben we dit keer besloten om met een groep van +/- 16 personen reizen, onder begeleiding van een ervaren gids.

We hebben momenteel nog geen idee wie onze reisgezellen zullen zijn, dus best wel spannend met wie we de komende 3 weken zullen optrekken. Ons avontuur start in Johannesburg en het is ook daar dat we zullen kennismaken deze onze nieuwe “vakantievrienden”…

Over vakantievrienden gesproken:

Onderweg naar Amsterdam hebben we gisteren nog even een pitstop gehouden bij Lysette, lekker geluncht, en daarna richting Amsterdam waar we ’s avonds nog lekker gegeten hebben met Marjanne en Mark. Was weer supergezellig zoals altijd!

Allemaal leuke mensen die we de afgelopen jaren tijdens onze vakanties hebben leren kennen, en die ons heel dierbaar zijn geworden…

Zoals gewoonlijk hadden we een hotel geboekt in de buurt van Schiphol waar we bleven overnachten, dus omstreeks 21.30u lagen we moe maar voldaan “uit te buiken” op bed.  Voordeel van een hotel bij Schiphol: Je kan een beetje langer slapen, je vertrekt ’s ochtends toch nét iets relaxer aangezien je geen rekening hoeft te houden met eventuele files en verkeer, én we kunnen onze auto er 3 weken parkeren! Top geregeld!

Dus na een (ietsje langer) nachtje slapen, liep ons alarm vanochtend om 5u af, en werden we om 6.15u met de gratis shuttle bus bij de voordeur van Schiphol afgezet!

En zo zitten we dus nu bij “Murphy’s Bar”, ik met een koffie, Corne met een biertje (om 8u ’s ochtends!), te wachten op onze check in… Onze vlucht is een uurtje vertraagd, maar dat kan de pret niet drukken! Zo kan ik alvast beginnen aan ons eerste reisverslag. Want zoals je ziet: onze reis-blog is weer actief!

De vorige keren kregen we telkens zo’n leuke reacties van jullie allemaal, dus ook ditmaal willen we jullie graag meenemen op ons avontuur! Omdat jullie niet enkel op je verbeelding zouden moeten afgaan, zorgt Corne voor de beelden, in de vorm van foto’s en video’s! (Met zijn iPhone X, waar ie zo blij mee is!)  :-))

Benieuwd naar wat de komende 21 dagen ons gaan brengen!