Op weg naar Zuid Afrika

7 maart 2019 - Schiphol, Nederland

Waar denk ik aan bij Zuid Afrika?

Safari’s, kleurrijke dorpjes, mooie vergezichten, de grappige “ietwat-lijkend-op-Nederlandse" taal…. En aan wijn natuurlijk!!!   ;-)

Behalve onze vakantie naar Marokko, en enkele keren naar Kaapverdië, zijn wij complete leken wat betreft dit continent. En de reis die we nu gaan ondernemen, lijkt in niets op de strandvakanties van Boa Vista: We gaan namelijk een rondreis maken door het prachtige Zuid Afrika!

Nu zijn we best al wel wat gewend betreffende rondreizen, maar Amerika is ons toch net iets vertrouwder dan dit. In Amerika huren we gewoon een auto, we stippelen we onze route uit, en reizen op eigen houtje door het land. De laatste keren hadden we zelfs geen hotels op voorhand geboekt, en keken we wel waar we uitkwamen die dag.

Dat gaat dus deze keer ietsje anders zijn.

Omdat noch Corne noch ik enige ervaring hebben in deze regio, hebben we dit keer besloten om met een groep van +/- 16 personen reizen, onder begeleiding van een ervaren gids.

We hebben momenteel nog geen idee wie onze reisgezellen zullen zijn, dus best wel spannend met wie we de komende 3 weken zullen optrekken. Ons avontuur start in Johannesburg en het is ook daar dat we zullen kennismaken deze onze nieuwe “vakantievrienden”…

Over vakantievrienden gesproken:

Onderweg naar Amsterdam hebben we gisteren nog even een pitstop gehouden bij Lysette, lekker geluncht, en daarna richting Amsterdam waar we ’s avonds nog lekker gegeten hebben met Marjanne en Mark. Was weer supergezellig zoals altijd!

Allemaal leuke mensen die we de afgelopen jaren tijdens onze vakanties hebben leren kennen, en die ons heel dierbaar zijn geworden…

Zoals gewoonlijk hadden we een hotel geboekt in de buurt van Schiphol waar we bleven overnachten, dus omstreeks 21.30u lagen we moe maar voldaan “uit te buiken” op bed.  Voordeel van een hotel bij Schiphol: Je kan een beetje langer slapen, je vertrekt ’s ochtends toch nét iets relaxer aangezien je geen rekening hoeft te houden met eventuele files en verkeer, én we kunnen onze auto er 3 weken parkeren! Top geregeld!

Dus na een (ietsje langer) nachtje slapen, liep ons alarm vanochtend om 5u af, en werden we om 6.15u met de gratis shuttle bus bij de voordeur van Schiphol afgezet!

En zo zitten we dus nu bij “Murphy’s Bar”, ik met een koffie, Corne met een biertje (om 8u ’s ochtends!), te wachten op onze check in… Onze vlucht is een uurtje vertraagd, maar dat kan de pret niet drukken! Zo kan ik alvast beginnen aan ons eerste reisverslag. Want zoals je ziet: onze reis-blog is weer actief!

De vorige keren kregen we telkens zo’n leuke reacties van jullie allemaal, dus ook ditmaal willen we jullie graag meenemen op ons avontuur! Omdat jullie niet enkel op je verbeelding zouden moeten afgaan, zorgt Corne voor de beelden, in de vorm van foto’s en video’s! (Met zijn iPhone X, waar ie zo blij mee is!)  :-))

Benieuwd naar wat de komende 21 dagen ons gaan brengen!

See you in South Africa!

Inge & Corne

1. Marjanne:
    7 maart 2019
    Superleuk weer jullie verhalen, verheug me er weer op.
    Was weer gezellig gisteren, en ik hoef nog steeds geen eten haha
    Geniet van jullie supervakantie, dikke kus van ons xxx
  2. Carina Kostermans:
    7 maart 2019
    Leuk om weer te lezen, goeie reis, en heel veel plezier en lekker genieten
  3. Lysette:
    Leuk weer! Enjoy!
  4. Marianne:
    7 maart 2019
    Veel plezier. En ik lees graag weer mee.
  5. Marja:
    7 maart 2019
    Heel veel plezier. Ik ben benieuwd naar jullie nieuwe avonturen.
  6. Jessy en steven:
    Have funnnnn🍾🥂🐒🐒🐒🐵🦓🐂
  7. Helma:
    7 maart 2019
    Inge en congé, een hele goede reis, ik ben echt benieuwd naar jullie bevinding van Zuid-Afrika
  8. Marjolijn Peeters-Diepstraten:
    7 maart 2019
    Een hele fijne vakantie en lekker gaan genieten. We gaan jullie volgen😘😘😘
  9. Johan v. Bragt:
    7 maart 2019
    Oké globetrotters, behouden vlucht en geniet !
  10. Renee:
    7 maart 2019
    Dat wordt weer genieten, oom zo gaaf daar!
  11. Henny Loffeld:
    7 maart 2019
    Gezellig omreis weer met jullie mee. Was een beetje ongeduldig hihihihi. Fijne vakantie
  12. Jessica:
    7 maart 2019
    Spannend !! Geniet ervan !!!
  13. Leen Oudermans:
    8 maart 2019
    Amai super spannend allemaal! Ik ben is benieuwd nr jullie verhalen en foto’s! Veel plezier schatties! 🔝😎☀️🙋‍♀️
  14. Marcella Boekaerts:
    8 maart 2019
    wij zijn er precies ook bij bedankt
  15. Jeanine:
    8 maart 2019
    Heel veel plezier, ben benieuwd naar jullie ervaringen, wij hadden een hele leuke groep en de reis was geweldig. Onze reisleider was Steve, ben benieuwd wie jullie hebben. Lekker gaan genieten
  16. Annique:
    8 maart 2019
    Bedankt dat ik jullie reis digitaal mee mag maken. Heel veel plezier en lekker genieten van al het moois. Ik ben benieuwd naar jullie verhalen, foto’s en video’s.
  17. Ryan en peter:
    8 maart 2019
    We zullen jullie volgen op deze prachtige reis. Geniet ervan.