Thailand: Dag 20

20 april 2017 - Patong, Thailand

We hebben Corne zijn verjaardag in stijl afgesloten.

Na een heerlijk dag van zonnen, zwemmen, en zalig nietsdoen, hadden we voor het diner afgesproken met onze nieuwe Australische vakantievrienden Chris en Clive. Toeval of niet, hun hotel bevind zich létterlijk achter onze hoek, op 3 minuten wandelen! We spreken af bij ons hotel, en wanneer ze om 19u komen aanlopen, worden we hartelijk begroet door deze fijne mensen! Belooft een gezellige avond te worden…

We wandelen terug via Patong Village (ook wel eens “walking street” genoemd), richting boulevard aan het strand, in de hoop daar ergens een leuk restaurantje te vinden. En natuurlijk is dat er! De kaart ziet er bijzonder appetijtelijk uit, en we besluiten dan ook om allevier iets anders te nemen, zodat we een soort van “Thaise rijst-tafel” creëren… Kwestie van overal eens van te kunnen proeven hé! Mijn maag heeft vandaag niet meer van zich laten horen, en ik geniet voorzichtig, maar met mate, mee van al deze lekkernijen. Ik vermijd nog wel even de té pikante gerechtjes….én de alcohol…… en da’s jammer, want de Long Island Tea die Chris besteld, ziet er wel heel erg aanlokkelijk uit! Nope, not for me tonight……

5 Long Island Tea’s, 4 colaatjes, en enkele biertjes later, zijn we afgezakt naar de gezellige wijk achter ons hotel. Je weet wel, met al die barretjes waar we de eerste avond niet aan durfden plaatsnemen, omdat we ons wat onwennig voelden… Na 3 dagen research blijkt: Die meiden zitten daar écht om 4 op een rij te spelen!!! Corne en Clive waagden zich aan een spelletje “klop om ter eerste de spijker in de boomstronk”, en ze moesten het afleggen tegen 2 Thaise meisjes! (Ok dan…1,5 Thaise meisje)

Om de avond samen te vatten: We hebben ons super vermaakt! De drankjes vloeiden, goeie muziek, leuke conversatie, met als kers op de taart: Chris die samen met een van de Thaise meisjes bovenop de bar klom, om het beste van zichzelf te geven! You Go Girl!

Om 0.30u vonden we het welletjes, en besloten we terug te keren naar onze hotels. Want morgen verhuizen we voor de laatste keer weer naar een ander hotel! De laatste stop van onze reis, brengt ons naar waar we 3 weken geleden gestart zijn: Bangkok! En zo  is de cirkel rond…….