Thailand: Dag 18

18 april 2017 - Patong, Thailand

Ik heb mijn kersverse echtgenoot alleen losgelaten in Patong beach! Ja, ik besef het: Het is een risico........ Want, waar ik in mijn verslag van gisteren voorzichtig opperde dat er achter de gordijntjes van de massage-salons in PhiPhi wel eens wat extra zou kunnen gebeuren, hier in Patong gebeurd alles open en bloot! Lezer Cor had gelijk in zijn reactie op mijn verhaal: die gordijntjes hingen er waarschijnlijk enkel om de privacy van de klanten een beetje te respecteren... (of toch in 70% van de gevallen). PhiPhi is klein grut in verhouding met Pathong beach...

Al bij het binnenrijden van Phatong werden we geconfronteerd met de sex-industrie die hier heerst. "Christin massage" pronkt er in grote letters tegen een reuzegroot gebouw dat je het best kan omschrijven als een groot "barbie-huis", niet in het minst om z'n volledig rose gevel. Dat het hier niet gaat om voetreflexologie is duidelijk.

De reden dat ik mijn mannetje alleen de straat heb opgestuurd: Ik lag in bed... Ik ben afgelopen nacht ZO ziek geweest, dat wil je niet weten! Ik ga jullie de beschrijving van de taferelen besparen, maar laat ons zeggen dat het niet mooi was! Met als gevolg: 2 uurtjes een beetje kunnen slapen, en vanochtend dus helemaal knock out. De 3uur durende reis hierheen was een foltering, want ik wilde eigenlijk gewoon m'n bed in, dus zodra we ons nieuwe hotel bereikt hadden, is dat ook wat ik gedaan heb. Zonde eigenlijk, want we hebben hier een superleuk hotel! Eindelijk eens eentje met een KOEL zwembad: De meeste hotels hadden zwembaden waarin je een ei kon koken! Jacuzi temperatuur tenminste. En dat werkt nou niet echt verfrissend. Maar hier dus wel: Koel water, en dat komt waarschijnlijk door het feit dat er verschillende waterpartijen zijn met watervalletjes, sproeiers, bubbelgedeeltes, enz... maw, het water staat nooit stil, en heeft dus de tijd niet om op te warmen. Ook leuk in ons hotel: De kamers! En dan bedoel ik eigenlijk: De terrassen van de kamers! Deze komen uit op het zwembad, en je kan dus gewoon letterlijk recht van je bed, het zwembad induiken! Cool! Maar niets van dat alles voor mij vandaag... effe rustig aan doen...  Ik denk niet dat ik iets verkeerds gegeten had, want Corne heeft eigenlijk bijna exact hetzelfde als ik genomen, maar volgens mij had ik een soort "hitteslag" of zo. Ik zoek meestal onmiddellijk de schaduw op wanneer we buitenkomen, maar de warmte, daar kan je niet omheen hé. Dus, effe time out voor mij.

Corne heeft zichzelf dus maar wat moeten vermaken. Na 2 uurtjes kwam hij terug op de kamer met een smile tot achter zijn oren! Overal in de straten werd hij aangesproken, en alle meiden wilden aandacht van hem! Bleek dat hij nog super populair was, en nog goed in de markt lag volgens hem! Toen ik hem erop attend maakte dat we het hier over "werkende meisjes" hadden, wuifde hij dit lachend weg: "werkend of niet", het was in elk geval goed voor mijn ego! " zei hij... Ik heb toch maar even ons zakgeld gecheckt! ;-)

's Avonds heb ik mezelf dan toch maar effe uit bed gesleurd om een kleine wandeling te maken, en misschien iets te eten.

Zoals in elke, zichzelf respecterende stad, heb je ook hier een "Hard Rock Cafe", en toevallig bevind zich dat van Patong zich recht over ons hotel! Dus: Drankje bij het Hard Rock Cafe! Leuk, gezellig, mét een leuke live-band! En eindelijk eens eentje waarvan de zangers redelijk Engels zongen... Meestal krijg je hier een zwak afkooksel van Adele of Bon Jovi, gebracht door een zanger die wel de tonen, maar niet de woorden kent. "You"ll be my wife" klinkt dan ongeveer als "Joe'l be may knife"! als je begrijp wat ik bedoel... niet om aan te horen! Maar deze band was best ok. Misschien morgen nog eens terugkomen; wanneer ik me een beetje levendiger voel!

Uiteindelijk besloot ik dat het toch tijd werd om iets van vast voedsel tot mij te nemen, ik had vandaag namelijk nog niets gegeten, en het motortje moest toch weer eens een keertje terug aan gang hé. Dus: voorzichtig een beetje droge spaghetti genomen, en nu maar hopen dat ik er vannacht niet nog een keer extra plezier van heb... Na onze maaltijd, wandelden we terug via de gezellige straatjes in de buurt van ons hotel. Maar ook hier weer... op een of andere manier voel je je toch een beetje opgelaten als je de omgeving eens goed bekijkt: de meisjes hebben maar 1 doel voor ogen, en dat is: geld uit de (mannelijke) toeristen hun zakken halen! Tientallen barretjes naast elkaar, met leuke jonge meisjes, die de toeristen vermaken door "spelletjes" te spelen met hen. En dan bedoel ik ook spelletjes: 4 op een rij, Jenga en allerhande gezelschapsspelletjes zie ik de revue passeren. Leuk, maar toch voel ik me niet geroepen om aan zo'n bar plaats te nemen. Ligt het aan mijn bevooroordeelde geest, of is er een onderliggend motief voor deze manier van mensen vermaken? Ga ik me de komende 3 dagen toch eens in moeten verdiepen. Want, dat Pattaya dé sex-stad van het westelijk gedeelte van Thailand is, dat staat vast, maar ik hou een open mind: misschien willen deze meisjes gewoon een spelletje 4 op een rij spelen, zonder bijbedoelingen........

1. Eleonore:
    19 april 2017
    Hahaha die corne zon kind gun je toch een fanta lijkt me heerlijk in zo'n fantasiewereld te leven. Gelijk heb je dat je hem in de waan liet dat hij nog goed in de markt lag kan hij samen met mijn kreupele en zeer onaantrekkelijke buurman op padwat naar dat je zo ziek bent geweest en ik weet van sharon dat dat daar geen pretje is
  2. Henny Loffeld:
    19 april 2017
    Inge veel beterschap ,hoop dat je alles hebt binnengehouden en dat het beter met je gaat