Sir Bani Yas

6 februari 2023 - Sir Bani Yas, Verenigde Arabische Emiraten

Bij het ontwaken wacht ons een mooie verassing! Want wanneer we de gordijnen openen ligt er voor ons een mooi, goudgeel strand! Dit keer geen haven, of een stad met wolkenkrabbers, maar een rustgevend eiland!

We zijn in Sir Ban Yas gearriveerd!

Vandaag gaan we  een dagje naar de beach! Kwestie van niet élke dag te moeten relaxen bij het zwembad, of wéér in zo’n loungeset te moeten hangen…. 😜

Het van boord gaan verloopt trouwens altijd erg vlot: je krijgt een “landing card”, een soort van visum dat je nodig hebt om ergens aan land te komen.

Vervolgens scannen ze je persoonlijke pasje dat je bij het inschepen ontvangen hebt.

Op dat pasje staan AL je gegevens: je naam, hutnummer, welk dek, de data van aankomst en vertrek, welke tafel in welk restaurant voor jou gereserveerd is, je internet ID, …… werkelijk ALLES behalve je schoenmaat!

Niet verliezen is dus de boodschap!!!

Bij het inschepen hebben we trouwens ook geld op deze kaart gezet, dus alles wat je bovenop je formule wil verbruiken wordt hiermee betaald.

Wij hebben vb een drankenpakket genomen inclusief frisdrank, bier, & wijn, dus als ik nou eens een cocktail zou willen dan wordt die gewoon van je kaart betaald.

Het eiland Sir Bani Yas is meer dan een strand hoor! Met z’n 17,5km lengte en 9km breed is het niet zo erg groot, maar ze organiseren hier zelfs “safari” excursies! Blijkbaar zit hier best wel wat wildlife! Ondermeer gazelles, struisvogels en zelfs giraffen zijn hier te vinden…

Maar aangezien wij enkele jaren geleden in Zuid Afrika de “big five” al afgevinkt hebben, hebben we besloten om deze excursie toch maar over te slaan.

Vandaag voor ons dus geen jeepsafari, maar strand-dag!

Het strand bestaat eigenlijk uit 5 gedeeltes:

uiterst links is het VIP gedeelte voor gasten uit de “MSC yacht club” (aan boord zijn dot de bovenste 3 decks waar de “suites” zich bevinden) Niet voor ons dus…. 🤷🏼‍♀️

Daarnaast is het strand voor het gepeupel, wij dus…..

Verderop heb je nog een “familie” gedeelte, en dat wordt zo genoemd omdat er een enorm opblaasbaar speelparadijs op het water drijft waar de kids zich de hele dag kunnen vermaken.

Dan volgt de “beach party aria”. Waar overigens niet veel party te bekennen viel…. 🤔

En als laatste in de rij heb je het zen-strand. Ik vermoed dat dit de “stilte-coupe” van de trein is….

Én bij elk strandgedeelte is natuurlijk ook een bar voorzien waar we met onze kaart drankjes kunnen halen! Goed geregeld!

Ook de lunch is hier trouwens inbegrepen. Voor deze gelegenheid wordt dit strand eigenlijk gewoon het verlengde van onze boot!

En dan, rond 16u, wordt het weer tijd om terug te keren naar de boot, want om 16.30u zal het signaal “All aboard” klinken en dat betekent zoveel als: “Doeeiii !”   “De boot vertrekt binnen een half uur!!!”

Nou, doeeiii ! Tot morgen!