En daarom zijn wij zo'n goed team...

24 juni 2022 - New Castle, Colorado, Verenigde Staten

Ik bedenk me net:  Wat zijn wij toch een goed team!

We zijn net aangekomen in onze hotelkamer in New Castle, ongeveer 200km van Denver, en zonder woorden beginnen we aan onze avondroutine: Corné zeult de koffers naar binnen, en ik draag de kleinere tassen. Voor Corné zit zijn dagtaak er nu op! Hij heeft ons veilig van punt A naar punt B, C D & E gebracht, en mag nu gaan genieten van zijn “me-time”… Meestal zoekt hij een jacuzzi of zwembad op, of hij ploft op bed neer. Vandaag is het het laatste…

Mijn taak begint nu! De hotelkamer reorganiseren door stoelen en/of tafeltjes verschuiven om plek te maken voor onze koffers, alle stekkers inpluggen zodat alles kan worden opgeladen, toiletspullen naar de badkamer, koffiehoekje installeren (jaja, je leest het goed! Ik heb een klein waterkokertje van thuis meegebracht zodat ik àltijd mijn bakje koffie kan maken… Neem ik op èlke reis mee! Beste investering ever!) En de spullen uit onze geïmproviseerde koelkast (lees: piepschuimbak) gaan het koelkastje in dat op de meeste hotelkamers wel voorzien is. En dàn is het ook voor mij relax-time… Of “schrijf-time”, wat trouwens ook ontspannend is voor mij.

Gisteren zijn we tot de conclusie gekomen dat we iets aan onze muziek in de auto moeten doen. Want op enkele fanatieke “bijbel-radiozenders” na, is er weinig ontvangst hier tussen de bergen. Ik blijf me verbazen over het aantal “Halleluja’s, en “praise the Lord’s  je in 1 uur kan horen! Dus gisterenavond, na het sorteren van de foto’s, heeft Corné nog enkele albums gedownload zodat we vandaag tenminste een beetje leuke muziek konden afspelen tijdens onze rit. En binnen de kortste keren zaten we daarstraks dus allebei luidkeels “river deep, mountain high” mee te bleiren (wat trouwens heel toepasselijk was!)

We hadden vandaag een 469km lange, waanzinnig mooie rit op het programma staan! En dàt het waanzinnig mooi is, ontdekten we meteen: Het landschap BLEEFT verbazen! De geweldige bergen en rotsen rondom ons veranderden van de typische rode kleur, in groenere versies, maar ze bleven even indrukwekkend!

We reden richting Moab. Corné had hier een “reservering” gemaakt zodat we om 11u het  “Arches National Park” konden gaan bezoeken. Nou hoor ik je denken: Een reservering?!? Maar inderdaad: De Nationale Parken in de Verenigde Staten hebben te lijden onder de grote bezoekersaantallen van de toeristen, waardoor ze met “afspraken” moeten werken. Hierdoor proberen ze te voorkomen dat tè grote aantallen mensen deze parken gaat overbevolken.

Gelukkig is Corné al enkele weken bezig met voorbereiden en researchen, zodat hij dit allemaal op voorhand heeft uitgezocht. Want ik vermoed dat er toch wel wat bezoekers voor een verassing staan wanneer ze bij de ingang van het park de boodschap “ènkel op reservering” zien staan…

“Arches National Park” staat vooral bekent voor de, door de eeuwen heen “uitgeholde rotsen” waardoor er een natuurlijke “boog” ontstaat. We zijn ze niet allemaal gaan bekijken, maar samengevat: hèèl de moeite waard!

Omstreeks 14u bereiken we de stateline van Colorado, en meteen zie ik rechts van mij een rivier stromen. Ik zeg nog gekscherend tegen Corné :  “dat zal wel de Colorado River zijn” (trouwens de enige rivier die ik hier ken). En ja hoor! Het is ém! Ik ben effe gaan Googelen, (want ik weet graag alles) en wat blijkt: deze rivier is 2334km lang. Ontspringt in Colorado (surprise, surprise), en stroomt door Utah, Arizona, Nevada tot in de Golf van California. Tot zover de aardrijkskunde les…..

We zijn ondertussen een klein uurtje van onze eindbestemming af, wanneer ik plots een wegwijzer zie staan: “Colorado National Monument”.

“Corné, we moeten rechtsaf!”

Ah ja, want nu we hier toch zijn, wil ik het nationale monument van Colorado wel eens zien! Dus Corné, die ondertussen 425km achter de kiezen heeft, doet mij een plezier en slaat rechtsaf. Die paar kilometertjes extra kunnen er nog wel bij…..

Ter mijn verdediging: Het stond er ècht! Er stonden alleen geen aantal kilometers bij. Dus na 8 km had Corné er genoeg van. Hij maakte rechtsomkeer, en ik kreeg de opmerking dat ik nu  “niet meer mocht zeiken over de extra kilometers die we voor Bryce gemaakt hebben!”

En daarom vormen wij nou zo’n goed team…..

1. Patricia van der Dussen:
    24 juni 2022
    Wat heerlijk om jullie avonturen zo vlak voor het slapen gaan, wij zitten momenteel in Minneapolis, te lezen! Wij rijden over een goeie week de tegenovergestelde richting. Ik zal eens kijken of ik mijn mannetje zo gek krijg om ff naar het Colorado Monument te rijden. Want tja, als we dan toch in de buurt zijn 😂
  2. Raymond:
    24 juni 2022
    Ongelofelijk. Rechtsomkeert? Zo zonde. Dan ben je er en ga je al dat moois van Colorado National Monument niet bekijken... Echt zonde. Maar goed, jullie zijn daar en ik niet dus ik heb weinig in te brengen verder. 😏
  3. Mieke Dijkers:
    24 juni 2022
    Hahaha ik volg jullie omdat we elkaar "kennen" via Amerika & Friends.... maar natuurlijk kennen we elkaar verder niet.
    Maar ondertussen lijkt dat wel een beetje zo 😆 Je schrijft heerlijk, lekkere humor, en op deze manier geniet ik ook nog even mee van het mooie Amerika.
    Have fun
  4. Henny Loffeld:
    24 juni 2022
    Wat een genot jullie te volgen. Of we zelf ook een beetje bij zijn
  5. Arianne van Bilsen:
    24 juni 2022
    Super mooi daar , echt genieten. Bij ons zo’n beetje de zelfde verdeling 🤠 leuk hotel om te zien.
  6. Natasja Zijta:
    24 juni 2022
    Wat een feest weer om jullie op deze manier te volgen. Jullie zijn zeker een top team! Veel plezier verder
  7. Lysette:
    😀😀
  8. Jolanda en Tim:
    24 juni 2022
    Jullie lijken mij een super gezellig stel die er een feestje van maken👍😀
  9. Erik van Rij:
    24 juni 2022
    Prachtig team dat belooft nog vele mooie avonturen, niet alleen op deze reis maar op de vele toekomstige reizen die nog gaan komen.. Ik herinner me de mooie prachtige parken die jullie vandaag bezochten of trachten te bezoeken :).
    Misschien voor een leuk alternatief voor een dagje auto is een stoere boot tocht op de Colorado met BBQ en prachtige stops. Misschien niet in het plan maar het is de moeite waard omdat te ervaren als een echte Indiana Jones . :)

Prachtig en leuk leesvoer en kijk nu al uit naar de volgende, slaap lekker en veel plezier op jullie volgende trip.
  10. Jeanne:
    25 juni 2022
    Ook de Horse-shoeband is super, vandaaruit is de Colorado rivier te bekijken . Ook prachtig !