Adios Idaho....

1 juli 2022 - Elko, Nevada, Verenigde Staten

Na een mooie dag in Yellowstone waren we gisteren aangekomen op onze overnachtingsplek in Idaho Falls.

We hadden hier een Quality Inn geboekt, niet super de luxe maar gewoon, netjes. Groot was dus onze verbazing toen we onze MEGA-XXL hotelkamer binnenkwamen, met een prachtig uitzicht op de “River walk- greenbelt trail” èn op de watervallen! Nice!

Nadat we ons geïnstalleerd hadden, zijn we nog even een wandelingetje gaan maken in de omgeving, en natuuuurlijk nog enkele plaatjes geschoten van de mooie omgeving.

Corné was afgepeigerd van het rijden, dus die is omstreeks 19u aan z’n nacht begonnen, terwijl ik nog even genoten heb van de avondzon op ons terras, 7 hoog… Het voelde bìjna als thuis……….. 😉

De rit van vandaag situeerde zich hoofdzakelijk door Idaho, en wat me hier opviel was het feit dat het hier blijkbaar hoofdzakelijk landbouw-boeren zijn! Ik zag zelfs ergens een bord langs de weg met “Idaho, Potato Capital of the World!!” Nou, dat wil al wat zeggen! HEEL VEEL aardappelen dus!

En inderdaad... OVERAL zag je enorme velden met gewassen, variërend van mais tot aardappelen dus!

Ook overal voorzien: gigantische sproei-installaties!! Hier wordt wat water over de akkers gesproeid hoor, neem dat maar van me aan!

Maar aan water geen gebrek hier: Idaho telt maar liefst 63 watervallen mèt natuurlijk bijhorende rivieren en meren…

Shoshone Falls Park is zo’n plek waar je de schitterende “Twin Falls”  kan zien. Ik zeg wel “kan zien”, want nu, (tijdens de zomermaanden, vermoed ik) was de indrukwekkende waterval blijkbaar “gedownsized”…. Ik had foto’s gezien van hoe het er “normaal” uitzag, en het was duidelijk data het waterpeil deze periode heel erg laag stond.

Ook een PRACHTIGE plek om te bezoeken: Perrine Memorail Bridge, vlakbij Twin Falls. Deze indrukwekkende brug kruist over de Snake river, en heeft een hoogte van maar liefst 148m beven de rivier. Geen wonder dat waaghalzen hier regelmatig “base-jumps” vanaf de brug maken! Wij blijven veilig op het “viewpoint” om enkele selfies te maken… Onze waaghals-dagen zijn voorbij!

Gemiddeld rijden we per dag zo’n 5u, met de nodige tussenstops ben je dan al gauw 7u per dag onderweg… Zo ook weer vandaag. We zijn uiteindelijk uitgekomen in Elko, een dorpje in Nevada.

Jaja, je leest het goed! We zijn ondertussen weer in Nevada aangekomen, de staat waar we 9 dagen geleden vertrokken zijn…

Versta me niet verkeerd: we zijn er nog lang niet hoor! We zijn nog maar nèt over de helft van onze roadtrip! Er staan nog enkele mooie plekjes op de agenda!

Zo gaan we morgen eens een kijkje nemen in Reno! Nu we toch in de buurt zijn…. De meningen zijn verdeeld, maar zoals gewoonlijk vormen wij graag zèlf onze mening….

Dus, “to be continued…..”

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Arianne van Bilsen:
    1 juli 2022
    Wat een heerlijk balkon 😍 dat zijn flinke afstanden die jullie afleggen. Maar weer een mooi gebied waar jullie waren.
  2. Lysette:
    😀👍🏻
  3. Monique:
    😃🥰
  4. Adrienne:
    Genieten zo te zien!
  5. Marjolijn Peeters-Diepstraten:
    1 juli 2022
    Geweldig om jullie verhalen te lezen en mee te genieten van jullie mooie trip. Nog heel veel plezier en geniet momenten voor jullie🇺🇸😘
  6. Erik van Rij:
    1 juli 2022
    Wat een prachtige dagen weer Inge & Corne, wat jullie ervaren is zeer waardevol en in the Pocket. Dit nemen ze je niet meer af en ik reken erop dat het lijstje van dieren spotten echt nog wel zal groeien. Kijk uit naar het onbekende dat maakt de verrassing het grootst :).
  7. Henny Loffeld:
    Genieten
  8. Jan en Lilianne:
    1 juli 2022
    Heerlijk hoe jullie genieten. Ik geniet gezellig mee... Shoshone Falls zijn ook prachtig!!