Miami, here we come!

1 april 2018 - Amsterdam, Nederland

Hier zijn we weer!

Vorig jaar hebben we via onze reislogger elke dag een uitgebreid verslag gegeven van onze prachtige rondreis door Thailand.
Het jaar ervoor was mijn “verslaggever-vuurdoop” : West-Amerika, en de fantastische natuurparken die deze regio te bieden heeft... én tevens Corne z’n 50e verjaardag!
Een reis die we nooit meer zullen vergeten!

Ik kreeg vanuit alle hoeken zoveel leuke reacties op mijn verhalen over onze avonturen, en onlangs kwam de vraag of ik dit jaar ook weer een reisverslag ging maken. Natuurlijk! Over een weekje langs het zwembad in Spanje valt niet veel verslag uit te brengen, maar deze reis wil ik jullie niet onthouden! Ik hoop dat de thuisblijvers er evenveel van kunnen meegenieten zoals wij ongetwijfeld ook gaan doen!

Ook dit jaar gaan we weer voor het indrukwekkende Amerika. We kozen deze keer voor een ietwat culturele reis:
Het  rijke, en soms trieste verleden van de regio rond Savannah en Charleston. Het centrum van de muziek in Nashville en Memphis, en de cultuur en swing van New Orleans.
En morgen is het dus zover:
We vertrekken omstreeks 10.35u richting Miami, met een (hopelijk niet te lange) tussenstop in Atlanta.
Aankomt in Miami is voorzien rond 18u locale tijd.
In Miami hebben we een auto gehuurd, en hiermee gaan we de komende 3 weken, 6 staten doorkruisen.
Op ons lijstje staan Florida, Georgia, South Carolina, Tennessee, Mississippi en Louisiana.
We zijn ondertussen ietsje zelfzekerder geworden mbt rondreizen in de USA, en dus hebben we besloten de teugels een beetje te laten vieren, en geen hotelletjes vast te leggen. Enkel het eerste hotel in Miami ligt vast, aangezien je het land niet inkomt als je geen vaste bestemming kan opgeven!
Spannend dus...
Het voordeel hiervan is dat je niet vastzit aan een strak schema.
De bedoeling is dat we een cirkel gaan rijden. Van Miami, naar Miami… Maar wel met een flinke omweg!
We hebben 20 dagen, en 15 “points of interest”. En 5 dagen vrij te verdelen dus. We stoppen waar we willen, we kunnen een dagje extra blijven indien nodig, of we rijden door en halen wat kilometertjes (of miles) in… Alles kan en alles mag!

En zodoende zitten we nu in het Park Inn Hotel, vlakbij Schiphol, mét uitzicht op de landingsbaan! We zijn alvast afgereisd naar Amsterdam zodat we morgen een beetje relaxter kunnen vertrekken. Morgenochtend nog even een ontbijtje vooraleer we vertrekken, en dan…. Miami, here we come!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Net:
    1 april 2018
    Benieuwd naar jullie nieuwe avonturen!
    Ennuh. .. blij dat jij weer schrijft ;-)
    Veilige reis samen!
  4. Henny Loffeld:
    Goede vlucht straks
  5. Mieke Dijkers:
    Heel veel plezier!
    Leuk om jullie weer te volgen naar plekken die wij ook kennen!
  6. Ed & Nini:
    2 april 2018
    Hallo, goede reis en geniet er van.
  7. Eleonore:
    2 april 2018
    Hallo Luitjes ik zit al weer helemaal klaar voor die heerlijke verhalen die op een niet te evenaren manier geschreven worden door jou Inge. Heel veel plezier daar ik volg