De cirkel is rond!

21 april 2018 - Miami, Florida, Verenigde Staten

20 dagen geleden zijn we vertrokken vanuit Miami, en gisteren zijn we hier terug aangekomen!

We hebben een hotel vlakbij de luchthaven geboekt, zodat we morgen makkelijk de verplaatsing kunnen maken als we gaan vliegen.

Onze auto staan momenteel nog op de parking, hier vooraan, maar we hebben besloten om deze vanavond nog te gaan inleveren. We hebben toch geen plannen meer om te gaan rondrijden, en hier bij het hotel is er een shuttle dienst die op en neer naar de luchthaven rijdt… lekker makkelijk morgen!

Maar eerst een beetje relaxen bij het zwembad. We kiezen er bewust voor om vandaag en morgen even wat rustig aan te doen. We hebben veel indrukken te verwerken van de afgelopen weken, en weer een lange reis voor de boeg, richting Nederland, dus…. Alles effe laten bezinken……

En ondertussen is het natuurlijk nog steeds Corne’s verjaardag!!!

Om de cirkel “volledig” rond te maken, gaan we dineren bij het éérste motel waar we verbleven bij onze aankomst hier in Miami.

Bij het “Best Western Inn at the Bay & Marina zat namelijk een héél gezellig restaurant, mét terras langs het water. Dus waar beter Corne’s verjaardag vieren, en afscheid nemen van het mooie Miami…

(Kleine kanttekening: Komt daar ook nog bij dat we 3 weken geleden de kluissleutel van onze kamer hier per ongeluk hadden meegenomen!!! We hadden het motel gemaild, en hen beloofd hen deze terug te bezorgen, dus vandaar….)

Dus terwijl we, met een mooi zicht op de skyline van Miami, zitten te dineren, gaan onze gedachten terug naar de afgelopen 3 weken: Wat een mooie reis hebben wij mogen maken!

Bijna 5500km hebben we afgelegd en het was 1 grote ontdekkingstocht!

20 plaatsen hebben we bezocht en tijdens onze ritjes van gemiddeld 300km per dag dus ook 20 Mc Donalds pit-stops! (Vanwege de WiFi onderweg hé!)

We mochten prachtige landschappen aanschouwen en mooie stadjes bezoeken,

Ons onderdompelen in de gezellige sfeer van de muziek, en historische sites bezoeken!

We hebben dolfijnen, wasbeertjes, alligators en pelikanen gezien, en hier en daar ook nog wat vreemde insecten…

We zijn naar de maan geweest, en hebben geesten gezocht…

We zijn met een watervliegtuig over Miami gevlogen, hebben gevaren in de Bayou van New Orleans, en stonden “on top of the world” in de Great Smokey Mountains…

We lagen op de witste stranden, en keken naar de mooiste zonsondergangen…

We hebben geslapen in de meest luxe hotels tot het smerigste kamertje ooit!

……….en we hebben genoten van ALLES!!!

Op weg terug naar ons hotel, maken we dus een omweg via de luchthaven. Tijd om ook afscheid te nemen van onze trouwe metgezel van de afgelopen 3 weken: Onze auto! Hij stond altijd klaar voor ons, en heeft ons niet in de steek gelaten, zélfs niet toen we (Corne….) per ongeluk de verkeerde benzine had getankt!

De benzine is hier trouwens belachelijk goedkoop! We hebben de rekening even gemaakt, en zijn tot de vaststelling gekomen dat we voor amper €250 getankt hebben tijdens deze vakantie! Omgerekend komt het er op neer dat 1 liter benzine hier ongeveer 0,50 cent kost….

We kijken nog een laatste keer achterom naar onze Toyota en Corne slikt dapper een traan weg… “Thanks "Rav"! Je was een leuke reisgezel!”

De shuttledienst is makkelijk te vinden, en in een mum van tijd zitten we in het busje, richting hotel.

Ons laatste nachtje in de US, en dan weer richting Nederland, waar we het òòk goed hebben hoor!

We houden van ons werk, hebben leuke vrienden, en genieten graag van het leven.

En als we weer thuis zijn, gaan we alweer aftellen naar een volgende vakantie! Ik weet het, een beetje decadent…

Maar we zeggen steeds tegen mekaar: “We moeten het nù doen, nu het nog kan…” en “Later nog tijd genoeg om ergens bij een zwembad te gaan zitten…”

En dat is zo… je weet nooit wat de toekomst brengt, maar dìt pakken ze alvast niet meer af!

1. Renee:
    21 april 2018
    Bedankt voor het meelezen tijdens jullie fantastische trip! Erg leuk geschreven , ik heb er van genoten! Goede terugreis en graag tot een volgende keer!
  2. Bob:
    Corne & Inge.....
    Het was weer heerlijk jullie reisverhalen te lezen.
    Jullie genieten van elk moment op elke plaats,dat is wel duidelijk...
    Een goede reis terug naar Nederland
    CARPE DIEM....

Bob
  3. William:
    21 april 2018
    Het is goed om te lezen dat het jullie ook zo goed is bevallen in de usa. Florida blijft toch mijn nummer 1 en kan niet wachten tot volgend jaar om ook weer lekker 21 dagen daar te verblijven. Het was leuk lezen jullie verslag en zeg geniet er maximaal van en bij deze nog gefeliciteerd corne en inge geef corne een kusje van mij 😉. Veilige terugreis en hoor of C U wen I C U. Grt william
  4. Matthijs:
    Zonde dat jullie mooie reis er weer op zit. Ik zal jullie reis verhaaltjes echt gaan missen, ik beleefde de reis zelf mee op deze manier! Zeker de manier waarop er geschreven, gevlogd, gefilmd, verteld en gezongen is, maakt het super leuk om te mee te beleven met jullie! Goeie reis terug naar Nederland en ik kijk uit naar jullie volgende, zoals jullie het zelf noemen, decadente reis 😉
    Gr Matthijs
  5. Inge:
    21 april 2018
    Bedankt voor jullie leuke reacties!
    Fijn te zien dat mensen er écht plezier aan hebben! Dat is natuurlijk de bedoeling!
    Till next time...
    Groetjes van ons!
  6. Carina Kostermans:
    21 april 2018
    Het was geweldig om "mee te reizen". Geniet van de herinneringen, foto's en vlogs. Goeie terugreis.
    Gr. Carina
  7. Henny Loffeld:
    22 april 2018
    Zonde dat het voorbij is. Heb genoten van al jullie verhalen . Ben ook meegereisd . Mooie foto’s
  8. Natascha:
    Bedankt dat we ook deze keer weer even mee mochten genieten van jullie avonturen en deze keer in mijn geliefd Florida..... ook al ken ik jullie niet persoonlijk zeg ik toch hopelijk tot de volgende ;)
  9. Mieke Dijkers:
    22 april 2018
    Hai Hai, wat is het jammer dat we geen reisverhalen gaan ontvangen!
    Wat een gave reis hebben jullie gemaakt, wat genieten!

Mocht je het leuk vinden om ons straks ook te volgen, schrijf je dan even in: