WE ❤️ SEVILLA !

4 oktober 2023 - Dos Hermanas, Spanje

WAAAUUW !!!

WAT IS SEVILLA MOOI !!!

We zijn het er alle vier over eens: Sevilla staat met stip op N° 1 !!

Aangezien het een warme dag beloofde te worden, zijn we vanochtend op tijd op pad gegaan.

Om 9.30u werden we met de bus afgezet bij “Plaza de España”

Als we het park een stukje doorlopen komen we uit bij het “pièce de résistence”!

Voor ons verrijst een IMMENS gebouw, opgezet in een halve boog, met ervoor een enorm plein!

De details van dit bouwwerk zijn indrukwekkend! Werkelijk élke paal, élk muurtje is afgewerkt met prachtige tegels die het geheel iets wonderbaarlijks geven!

Ik kan eerlijk zeggen: Corne en ik hebben al veel gereisd en al veel indrukwekkende dingen gezien, maar dít…………. dit is een van de mooiste gebouwen die ik ooit al heb gezien!

Nou, onze eerste indruk van Sevilla is in elk geval al positief!

We lopen door, verder de stad in, en komen tot de conclusie dat alle bezienswaardigheden relatief dicht bijeen liggen! En nog belangrijker: Sevilla blijkt een “vlakke” stad! Dus GEEN bergen of trappen ditmaal! 😅

Nadat we op een terrasje even koffiepauze hebben gehad, steken we de stad door via het park.

Heb je ooit al eens een “reuze-boom” gezien?

Toen we kwamen aanrijden met de bus, hadden we deze al zien staan, maar nu we ervoor staan……

ONGELOFELIJK! Het lijkt wel of de enorme boomwortels “óver” de grond groeien!

We hebben het effe op Google opgezocht, en het is óf een “sterkgewortelde ficus” óf een “grootbladige vijgenboom” ???

(Mócht iemand het weten, ik hoor het graag)

In elk geval: opnieuw erg indrukwekkend!

We vervolgen onze weg en doorkruisen de stad. Het ene gebouw is nog mooier dan het andere!

De gezellige straatjes met typische winkeltjes wisselen af met de grote ketens zoals Mango en H&M.

Authentieke bodega’s staan zij aan zij met moderne bars en restaurants!

We vervolgen onze weg richting “Plaza de Torros” Dé beroemde Arena,  waar sinds de 18e eeuw stierengevechten plaatsvonden!
Voor €10 pp mogen we een kijkje nemen in de catacomben en de arena zelf.

Nu zijn wij niet van het “wreed-omgaan-met-dieren” maar het is natuurlijk een stukje Spaans erfgoed. Dus toch wel even de moeite om te gaan bekijken. Een écht stierengevecht hoeft voor mij nou ook weer niet….. vooral niet omdat het vandaag toevallig ook nog eens “wereld-dierendag” is!
Maar de Arena blijkt wél een mooi, indrukwekkend gebouw te zijn dat prachtig is gerestaureerd, om zo de volgende generaties meeste nemen in het Spaanse erfgoed…..

Volgende punt dat we wel eens willen checken: “Metropol Parasol” of anders gezegd: “de paddenstoelen”!

De paddestoelen blijken een soort van modern kunstwerk, waar in de kelder een museum is ingericht waarin de Romeinse en Moorse archeologische vondsten te bezichtigen zijn.

Er werd destijds ook beweerd dat het de grootste houten constructie ter wereld was. (150-70meter) en het was bedoeld om het plein en haar omgeving nieuw leven in te blazen. (Ik heb effe een foto van Google afgehaald om het vanuit de lucht te tonen! Wel cool hoor!)

Mooi staaltje architectuur, én meteen de plaats om een leuke selfie te maken met het “I❤️SEVILLA” sign, bovenaan de trappen…. 😃

We kunnen ondertussen bíj́na alles afvinken wat we wilden zien, op 1 ding na:

Het Koninklijk paleis Alcázar van Sevilla!

Het paleiscomplex is waarschijnlijk het oudste koninklijk paleis van Europa dat nog steeds als zodanig in gebruik is!

De bouw van het “Alcázar-zoals we het nu kennen” begon in 1364, en staat sinds 1987 ook op de UNESCO werelderfgoedlijst.

Voor mij éxtra interessant om te gaan bekijken, want op deze locatie zijn ook verschillende scènes van “Game Of Thrones” opgenomen! En ik ben grote fan van deze serie, dus…. leuk, leuk, leuk! 🤩

Ik zou graag willen beschrijven hoe fantastisch, prachtig en indrukwekkend dit paleis was, maar jammer genoeg……. jullie raden het misschien al wel…………………………

“NO TICKETS AVAILABLE FOR TODAY” 🙄🥹

1 advies dus, mocht je ooit in deze contreien komen: boek op voorhand je entree-tickets!

Behalve dus een kleine teleurstelling ivm het paleis, kan ik zeggen dat Sevilla voor ons 100% is meegevallen!

Prachtige, indrukwekkende stad, met veel geschiedenis, en mooie historische plekken!

Onderweg terug naar de camping, zei Esther trouwens iets dat me bijbleef:

Ze zei dat ze geen idee had dat Spanje zo mooi was! Ze wilde voornamelijk Portugal gaan bezoeken tijdens deze reis, en Spanje , tja, dat was er zo wat bij aangeplakt als bonus.

Maar nu, nu is ze helemaal fan!

En eigenlijk, denk ik er precies hetzelfde over! 😍

1. Marjolijn Peeters-Diepstraten:
    4 oktober 2023
    In een woord WAUW !!!! Wat een prachtige foto's weer. Ik ga het zeker onthouden en weet zeker dat we ook een keer een tripje gaan doen naar Servilla. Echt met veel plezier jullie verhaal weer gelezen over deze prachtige stad. Veel plezier nog XXX
  2. Marcella Boekaerts:
    4 oktober 2023
    Inge , ik wist wel dat je uniek waard , maar bedankt voor uw reisverslag wij genieten en zien elke dag uit naar uw volgende vertellingen die zo boeiend overkomen .
    marcella & Rick
  3. Liesbeth:
    4 oktober 2023
    Wat een fijne dag weer, zo leuk om te lezen...
  4. Jeanine:
    5 oktober 2023
    DT was weer een geweldige dag😍😍😍
  5. Lysette:
    😀👍🏻
  6. Adrienne:
    5 oktober 2023
    Ja wat een fantastische stad hè? Weer genoten van je beschrijving en jullie avonturen!
  7. Stefaan:
    Zooo moooooi allemaal ! Wat een fantastische reis ❤️
  8. Henny Loffeld:
    5 oktober 2023
    Wat een fijne dag en hele mooie foto’s
  9. Jacques:
    5 oktober 2023
    Wat een fantastische stad, en weer een fijne dag voor jullie. Leuk om de beschrijvingen ook steeds toe lezen.