“Hasta pronto!” 🙋🏼‍♀️

3 oktober 2023 - Dos Hermanas, Spanje

Vandaag verlaten we Portugal en rijden we terug Spanje in!

Wat me het meest is bijgebleven van Portugal?

Uiteraard de PRACHTIGE kuststreek met z’n kliffen, grotten en mooie vergezichten!

Natuurlijk ook Lissabon! Eén fantastische stad met veel verschillende facetten!

En het fijne klimaat deze tijd van het jaar is ook eentje: ‘s ochtends alles lekker opgefrist, en ‘s middags weer lekkere warme temperaturen…

Maar wat me de afgelopen week ook héél erg is opgevallen is de graffiti !!

Werkelijk OVERAL staat graffiti !

Nou kan ik graffiti best waarderen hoor! Er zitten heel vaak ware kunstwerken bij!

Waar ik minder begrip voor heb zijn die willekeurige “tags” die her en der worden neergepoot, blijkbaar om territorium af te bakenen of zo?

Zomaar alles onderkladderen noem ik simpelweg vandalisme….

En dat mensen respectloos kunnen zijn heb ik onderweg al meermaals met eigen ogen gezien.

In het prachtige klooster van Toledo was gewoon met balpen op de muren geschreven en sommige vandalen vonden het nodig om een hartje in de eeuwenoude zuilen te krassen!!!😡

Op de rotsen bij Peniche leek het of iemand zijn asbak had leeggegooid, zoveel sigarettenpeuken lagen er! 🤬

Heel erg confronterend wanneer je op de mooiste plekken komt, en ziet hoe mensen ermee omgaan….

Ok, ik heb effe geventileerd…. 🤷🏼‍♀️

Nu terug naar vrolijkere dingen!

Vanochtend hebben we het rustig aan gedaan.

Omstreeks 8.30u kwamen onze campers tot leven en nadat iedereen z’n ochtendroutine gedaan had, was het tijd voor het ontbijt:

De grillplaat die ik heb meegenomen heeft al elke dag goed dienst gedaan:

Was het niet om hamburgers op te bakken, of een lekker biefstukje, dan wel om een lekker roerei te maken! En da’s exact wat we vanochtend gedaan hebben! Thanks schatje voor het lekkere roerei! 😋

Omstreeks 10.30u zijn we weer op weg….

Richting Spanje!

I know, we hebben lang niet alles gezien in Portugal!

Vanwege tijdgebrek hebben we Porto moeten overslaan. En ook Gibraltar moeten we links laten liggen, wat ik persoonlijk erg jammer vind… maar helaas!

Tja, het zou ideaal zijn mochten we 2 weken extra hebben, maar jammer genoeg roept de plicht weer volgende week!

We hebben dus nog maar 5 dagen te gaan, en Sevilla & Ronda moeten er ook écht nog bij! Dus…… keuzes, keuzes…. 🤷🏼‍♀️

Na 1,5 uur komen we in de buurt van de grens, en daar waar we bij de heenreis via binnenweggetjes de grens zijn overgegaan en geen foto konden nemen van dit momentje, komen we nu via de snelweg en wordt onze terugkeer in Spanje officiëel gedocumenteerd! 📸

(Later zou blijken dat de grensovergang dubbel en dik gefotografeerd is! Want Esther was óók vastbesloten om het moment vast te leggen! 😂)

Onze camping voor vandaag is “camping Villsom” in Sevilla.

Hier blijven we weer 2 nachtjes staan zodat de morgen de héle dag hebben om Sevilla te verkennen!

We spraken net onze Nederlandse buren, en zij vertelden ons dat de bus hier bij de rotonde stopt, en je met een half uurtje in het centrum staat! Mooi zo! Goed om weten! 👍🏻

En nét wanneer ik aan het camperleven begin te wennen, gebeurt het volgende:

Corne en ik zitten op onze klapstoeltjes, vervelende vliegen weg te meppen….

komt daar in ons “straatje” een vrouwtje aanlopen in een knalgele badjas, met paarse Crocks aan en een rol wc papier in de hand!

Nog geen 10 min later passeert er vanuit de andere richting een halfnaakte 70er in een knalblauwe Speedo!

Ik verzin dit niet hè!!!

Nope…… nu is de maat vol!

We hebben écht een SUPERfijne vakantie, en genieten er volop van…. Maar dat kamperen, af en toe gaat het mij écht te ver!

Ik neem me voor om deze laatste dagen nog volop te genieten, maar mijn volgende vakantie wordt toch weer íetsje minder basic!

1. Carina Kostermans:
    3 oktober 2023
    Wat een geweldig verhaal, geniet van de laatste dagen
  2. Marcella Boekaerts:
    3 oktober 2023
    Aan halle mooie dingen komt een einde , geniet nog met volle energie .
    bedankt dat wij mee mogen genieten .Marcella
  3. Marjolijn Peeters-Diepstraten:
    3 oktober 2023
    Dus als in het goed begrijp heeft Corne ook snel zijn strakke gele zwembroek aangetrokken om erbij te horen hahaha. Nee hoor geintje!!!! wat gaat de tijd toch snel zeg nog maar 5 daagjes. Maar wel veel gezien, dat pakken ze jullie niet meer af. Volgende keer toch maar weer een RIU hotel hahaha. Geniet nog van de mooie dagen die komen. Groetjes van ons XXX
  4. Inge en Corne:
    🙈🤣
  5. Henny Loffeld:
    😂😂😁😁😂😂😁😁geweldig
  6. Erik van Rij:
    Count Down naar Kaap Verdie duurt echt niet lang meer haha
  7. Matthijs:
    4 oktober 2023
    Graffiti is een drama... maar kijk eens rond in Nederland.... je ziet bij ons niet anders. Ik vind Nederland ook echt aan de top staan hiervan....asociaal gedrag is het gewoon! Maar geniet nog lekker van je laatste dagen op je vakantie 😉
  8. Jeanine:
    4 oktober 2023
    Was weer smullen van je verhaal, nog even “genieten” van het campingleven😂😂😂