Yihaaa!

22 september 2023

Vandaag rijden we richting Alicante.

Net vóór Alicante hebben we vanochtend al een camping gezocht, en we hebben er gelijk een overnachting gereserveerd!

Zo zijn we in elk geval zeker van een plekje.

Want ondanks dat het hoogseizoen een beetje voorbij zou zijn, blijken de campings hier nog goed volzet! We zitten natuurlijk in zuid-Spanje, en hier is het deze tijd van het jaar ook nog heerlijk weer. Overdag een mooie 25°  is perfect om met de camper rond te toeren.

De avonden waren tot nu toe wat “september-achtig”, m.a.w. iets koeler, en vanochtend werden we zelfs gewekt door een regenbui op ons dakraampje!

Maar momenteel schijnt het zonnetje weer en lijkt het opnieuw een mooie dag te worden!

Onze reis van vandaag is gestart met de  indrukwekkende Siërra Nevada op de achtergrond! Siërra Nevada betekent letterlijk “bergen met sneeuw”, en ondanks het gebrek aan sneeuw, blijft het een schitterend uitzicht!

Het landschap verandert onderweg van groen en glooiend, naar terracotta-kleurige rotsen.

Onderweg maakten Corne en ik zelfs enkele keren de vergelijking met Zion & Bryce in Amerika!

En daarmee maak ik meteen een mooi bruggetje naar onze eerste pitstop: de Tabernas woestijn

164km van Granada gelegen, en eerlijk: ik had er nog nooit van gehoord! 🤷🏼‍♀️

Maar, zeg je Tabernas, dan zeg je “Yihaaa”!!

Blijkbaar zouden er in deze regio tal van cowboyfilms zijn opgenomen, en van de !! 14 !! western-dorpjes die hier gebouwd zijn, gaan wij “Western Leone” bezoeken…

De Tabernas woestijn ligt 30km ten noorden van Almería, en laat dat nou net op onze route zijn!

Na een rit van een kleine 2u, zien we plots het dorpje liggen!

Bij de ingang van de parkeerplaats staat een Spaanse cowboy die ons weet te vertellen dat de entree €12 per persoon is.

Wel, dat betalen wij graag. Altijd leuk zo’n cowboy dorpje!

Nou, ik kan jullie vertellen, ik zag het écht wel voor me hoor!

Vandaag de dag staat het dorpje er meer als decor bij, maar tijdens de opnames zal het vast spectaculair geweest zijn!

Om jullie effe een idee te geven:

“The good, the bad and the ugly”

“Once upon a time in the west”

“Lawrence of Arabia”

Ik ga ze straks toch weer eens bekijken! Want dit zijn maar énkele films die hier zijn opgenomen! Hoe leuk is dat?! 😃🤠

Nadat we even de sfeer van het dorpje hebben opgesnoven en in de Saloon 😜 iets gedronken hebben, is het tijd om weer te gaan. Was het €12 per persoon waard? Nee. Eerder €6…. Maar ik ben tóch blij dat we gegaan zijn!

We stellen onze navigatie in op ons einddoel van de dag: nog 226km tot bij de camping, en opnieuw rijden we door een prachtig landschap!

Ik ben een échte Amerika-fan, maar Andalusia staat vanaf nu ook op m’n lijstje hoor! Super mooi, en vooral: maar 2 uurtjes vliegen! 😃 Da’s wat anders dan 11u naar Vegas!

Op de camping, La Pedrera, krijgen we een mooie plek, tussen de bomen, en we beginnen bijna automatisch aan onze taken: luifel uitdraaien, tafels en stoelen installeren, electriciteit aansluiten en terwijl de mannen alles van de gas afhalen, zijn Esther en ik aan de hapjes en de drankjes bezig….

En zo, zonder dat we er zelf erg in hebben, zijn we geroutineerde kampeerders aan’t worden……

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marjolijn Peeters-Diepstraten:
    22 september 2023
    Weer veel km gereden dan vandaag, veel gezien zo te lezen. Fijn dat jullie je draai al een beetje hebben gevonden betreft het camperen hahaha. Leuk hoor zo lekker rondtoeren door Spanje en strakjes door Portugal. Je ziet zo meer van de mooie natuur die Spanje te beiden heeft. Maak er nog maar een mooie trip van en wij genieten wel mee door jullie mooie verhalen XXX
  2. Marcella Boekaerts:
    22 september 2023
    Vrienden wij genieten volop van jullie vakantie .....
    marcella
  3. Mieke Dijkers:
    23 september 2023
    Inderdaad, net Amerika! Schitterend.
    Veel plezier verder, het is elke dag weer mee genieten.
  4. Matthijs:
    23 september 2023
    Je hoeft er inderdaad niet voor naar The States af te reizen. Ziet er States achtig uit 😉
  5. Erik van Rij:
    23 september 2023
    Wat zijn er toch mooie plekjes op deze aardbol! Zelfs dichterbij dan je denkt. Toffe reis hoor en leuke ontdekkingen 👍👍. Groet aan Marianne en Mark morgen🥂🍻
  6. Lysette:
    😀👍🏻
  7. Angelique Brentjens:
    23 september 2023
    Kijk of je die apartement nog zie waar we vroeger heen gingen ome Leo woonden