Meer moet het écht niet zijn!

20 september 2023 - El Padul, Spanje

Om 8.30u komt Roger fris gewassen tot bij onze camper gelopen… Kopje koffie in de hand, en zonnebril op z’n snoet….

“Of we lekker geslapen hebben?”

Corne en ik kijken mekaars even aan en schieten meteen in de slappe lach! 😂🤣

“Euh…. NEE!!” 😂

“K-U-T- nacht” 😂🤣🤣😂

Het bed is een postzegel in vergelijking met ons Queensize bed thuis, dus we zijn 3 keer van positie veranderd eer we onze draai gevonden hadden! En “onze draai” dat bleek dan: Corne z’n voeten bij mijn hoofd! 69 dus de komende 3 weken!! 🤣

Verder was het ook super warm in de camper, ondanks het feit dat we de dakraampjes hadden openstaan! Corne keek me thuis nog effe raar aan toen ik zei dat ik een kleine ventilator in de koffer had gestopt. Nou, gisteravond keek hij niet raar maar eerder blij! 😅

Mijn eerste ochtend-routine bestond uit een kattenwasje aan ons aanrecht(je), tanden gepoetst, deo, en klaar voor de dag! Mijn make-up zat in de andere tas, dus dat heb ik maar zo gelaten…. Te veel gedoe… En ook douchen in ons busje ga ik proberen te vermijden. Daar is het écht te krap voor.

Bij Roger en Esther is de douche apart van het toilet, en dat scheelt toch echt wel qua ruimte!

Tja, het verschil moet er zijn hè! 🤷🏼‍♀️

We besluiten om niet te ontbijten op onze slaapplek. De straatkant lijkt ons nou niet zo gezellig. Liever effe verder rijden, op zoek naar een leuker plekje. Dan smaakt de koffie nét iets beter, toch?!

Aangezien we toch langs de kust rijden, vinden dan ook snel een idyllisch plekje met zicht op zee: check! ✅😎🥐☕️

We hebben geleerd van onze fouten, want bij het ontbijt wordt ook al meteen een camping bij Granada gezocht, zodat we ons dáár vanavond alvast geen zorgen meer over hoeven te maken!

Daar gaan we dan overnachten, en dan hebben we morgen de héle dag om Granada te verkennen.

We kiezen voor een camping om meerdere redenen: een camping heeft een douchegebouw, EN dan hebben we stroom!

Vanochtend was het vb water koken met “Flip fluitketel”, en het gasknopje moest ik blijven vasthouden want anders ging de vlam uit! Het is nou niet dat ik een heuse Robinson ben die met een vuurstick een vlam probeer te creëren, maar toch…Het zijn hele kleine dingen waardoor ik me als een échte kampeerder ga voelen!

Maar als het goed is zetten we dus morgen koffie met de moderne waterkoker! 😜

Onze route heeft ons vandaag geleid van Malaga, langs Torre Del Mar, tot in Motril.

Daar zijn we omhoog gereden, richting Grenada. Mooie eerste rit van 129km. Kwestie van effe te wennen aan onze camper.

Na enkele pitstops zijn we geëindigd op een leuke camping mét mooi zwembad.

Straks nog even de grill op tafel, en meer moet dat niet zijn! Top dagje! 😃

1. Lysette:
    20 september 2023
    Ik ben heel vaak in Motril geweest. Mijn broer is daar getrouwd (zijn schoonfamilie woont daar). Leuke hoek!
    Veel shop plezier in Granada morgen
  2. Erwin:
    20 september 2023
    Hahaha 69 😄😉 Je schrijft het weer zo mooi en grappig!! Alsof we er een beetje bij zijn😄😄
  3. Matthijs:
    20 september 2023
    Haha 🤣.. ik zie jullie gezichten helemaal voor me in die camper als jullie willen gaan slapen 🤣🤣..fantastisch! Alle begin is moeilijk... zeker als het even behelpen is, want daar ging deze Blog toch over haha... dit wordt lache deze afleveringen 🤣... nee hoor, ik hoop dat jullie je draai lekker gaan vinden en een mooie vakantie gaan krijgen 😉
  4. Marcella Boekaerts:
    20 september 2023
    wij zijn weer helemaal mee precies of wij zijn er bij .
    groetjes marcella & Rick
  5. Ed:
    21 september 2023
    Mooi verhaal en mooie foto's.
    fijne vakantie gewenst. gaat wel lukken zo te zien. groetjes Ed
  6. Jeanine:
    21 september 2023
    Ja Inge, ik heb er helemaal beeld bij😂😂
  7. Erik van Rij:
    21 september 2023
    Wat een heerlijk back to basic ervaring. Maar dat zal juist de charme zijn omdat dit nieuw is....geniet ervan en veel plezier👍
  8. Marjolijn Peeters-Diepstraten:
    21 september 2023
    Frank en ik zien het ook helemaal voor ons, je kan ook bovenop elkaar gaan liggen wil je meer ruimte hebben. Of het lekker lig is een tweede. Kun je het matras niet buiten leggen hahaha. Nee hoor alle gekheid op een stokje, het zal even wennen zijn maar ook een hele ervaring toch. Geniet nog van jullie vakantie en wij zijn benieuwd naar jullie verdere verhalen.
  9. Henny Loffeld:
    22 september 2023