Benidorm city

25 september 2023 - Benidorm, Spanje

Dag 5-6

Als kind was de regio van Alicante bijna een 2e thuis voor Corne.

Elk jaar ondernam het gezin de lange rit richting Spanje.

Ome Leo en ome Will hadden hier destijds zelfs een huis. Ik heb de mannen nooit gekend, maar door de vele verhalen heb ik ondertussen een levendig beeld van hen!

Vanwege de nostalgische verhalen van Corne gaan we dus vandaag op een “trip down memory lane”

Van Esther en Roger nemen we vandaag even afscheid, want ook zij hebben een missie: Roger’s baas zit hier momenteel namelijk ook in de buurt, en zij gaan hem een bezoekje brengen.

Zij sluiten morgen weer aan in Benidorm!

Eerste stop: Torrevieja. Niet om nostalgische redenen, maar Corne wil vandaag een mooie rit langs de kustlijn doen, dus…..

We kunnen er natuurlijk voor kiezen om eerst bij de camper te ontbijten en dan te vertrekken, maar we gaan voor een terrasje met uitzicht op zee! 😎😍

Onze trip leidt ons verder via Alicante, naar San Juan en door naar Campello, Corne’s kindertijd…

Nog iets verderop ligt “coveta fuma”, waar we de camper parkeren en bijna letterlijk door Corne z’n jeugdjaren lopen.

Aan de ene kant zie ik hem helemaal enthousiast vertellen over het barretje op het pleintje waar zijn oom altijd zat. En over het postkantoortje van waar de briefkaarten naar huis verstuurd werden! (Dit was vóór de whatsapp-jes hé!)

Langs de andere kant kijkt hij ook wat teleurgesteld naar alle appartementen en hotels die er ondertussen zijn bijgebouwd. Vreemd hoe je herinneringen moeten worden bijgesteld wanneer je er 45 jaar later nog eens komt…

Nostalgie noemen ze dat …..

Ons einddoel van de dag is Benidorm.

Waarom Benidorm?

Wel,

natuurlijk omdat het me gewoon een oer-gezellige plek lijkt en ik met eigen ogen die “Benidorm Bastards” wel eens wil gaan aanschouwen!

Maar belangrijker:
onze vrienden, Mark & Marjanne hebben er sinds kort een appartement, en nu we hier toch zijn, leiden we graag onze route ietsje om, langs Benidorm!

Mark & Marjanne zijn afgelopen maandag hier aangekomen, dus dat komt mooi uit!

Even een “housewarming-bezoekje” brengen! Gezellig!!! 🎉🎉🎉

We parkeren voor 2 dagen op een camper plaats, vlakbij het appartement van onze vrienden.

Vannacht slapen we bij hen, dus dat wordt weer effe aanpassen…. We waren net gewend aan onze postzegel! 😜

Mark & Marjanne zitten in de wijk Poniente, iets buiten Benidorm centrum…

Ze zitten nét uit de drukte, maar toch op loopafstand van de boulevard. TOP-locatie!

Vooral hun uitzicht op de stad is adembenemend!

Na een rondleiding door hun mooie appartement trekken we onze zwemspullen aan en gaan we gezellig bij het zwembad zitten.

Mét de nodige Spaanse tapas natuurlijk!

s’ Avonds trekken we de stad in.

Lekker aperitieven (opnieuw met tapas), beetje door de winkelstraatjes lopen, hapje eten, en een leuk stuk over de boulevard gelopen.

En dit alles overgoten met duizenden mensen!!!!!!!!

Nog NOOIT heb ik zo’n levendige plek gezien!! Benidorm is booming! Dat is zeker!

We eindigen in Levante, het meest noordelijke gedeelte van Benidorm en bijna meteen veranderd de sfeer in de straten.

Meteen trek ik de vergelijking met Freemond street in Las Vegas:

nét iets stouter dan “The Strip”. Nét iets duisterder, nét iets ……. leuker!?

Wanneer we de volgende straat ingaan, gaat m’n blik meteen naar de danstent aan de overkant van de straat: sexy danseressen staan bovenop de bar de aandacht van de voorbijgangers te trekken.

De hele straat bestaat uit kroegen en danscafés en werkelijk overal klinkt muziek!

Honderden luidruchtige Engelsen die blijkbaar allemaal een vrijgezellenfeestje hebben….?

Kijk, dát is nou het beeld dat ik van Benidorm had!

Dát en scootmobiels!

Wij kiezen voor de “Western saloon”, waar de live muziek door de ramen naar buiten schalt.

Binnen is het een drukte van jewelste, en samengevat: we hebben een TOP-avond gehad! Veel gedanst, veel plezier gemaakt, en veel ……. gedronken! 🙈

Ondanks onze nachtelijke uitstap zijn we NIET tot 11u in ons queen size bed blijven liggen! Nee, vanochtend zijn we naar de markt geweest !

En , eender welke markt…. Het is altijd gezellig!
EN we kunnen gelijk de auto weer ophalen!

Die hadden we namelijk gisteren laten staan…. Kwestie van “verantwoordelijk-naar-huis-gaan”

……………….

Komen we aan bij de auto: BOETE ONDER DE RUITENWISSER!
 €40!
Oeps,  vergeten te betalen bij de parkeermeter! 🙈

Ok, nieuwe dag, nieuwe kansen!

Omstreeks 16u sluiten Esther en Roger zich weer bij ons aan, en ontmoeten mekaar bij onze vrienden….

We sluiten de dag af met een gezellig diner met z’n 6, aan het strand!

1 ding wil ik nog kwijt:

Ik vind Benidorm GEWELDIG!!

Je hebt hier echt alles!

Het is werkelijk niet enkel wat ik in m’n gedachten had.

Ik dacht: TOKKIE-town, van voor naar achter!

Maar nee,

Benidorm is met dan dat:

Het is een gezellig stad, met veel leuke restaurantjes, cafés, winkeltjes ,……. Een drukte van jewelste!

Maar ook: relaxed, mooi strand, gezellig tafelen, én gezellig met vrienden samen zijn!

1 ding is zeker: we’ll be back!

Ps: Bedankt Marjanne en Mark, voor de SUPER gastvrijheid!