Ronda

5 oktober 2023 - Ronda, Spanje

We zijn ondertussen in Ronda neergestreken, en daarmee zitten we dus terug in de provincie Malaga.

Om hier te geraken zijn we weer opnieuw door een prachtig landschap gereden: de omgeving veranderde van vlak, naar glooiende heuvels en weer door naar heuse bergen!

Foto’s doen geen recht aan de mooie uitzichten, maar ik doe tóch een poging!

In Ronda hebben we camping El Sur geregeld. Een fijne camping met mooi zwembad, ruime kampeerplekken, én we zitten vlakbij het douchegebouw! Ook fijn als je in de ochtend niet met je toilettas de halve camping over moet!

We zijn om 13.30u aangekomen en hebben er een ontspannend middagje van gemaakt: beetje relaxen, beetje zwemmen, beetje rusten, beetje borrelen…..

En natuurlijk een beetje typen!

Ik hou nauwgezet mijn Reislogger bij, omdat ik van verschillende kanten zulke leuke reacties krijg, waarvoor dank! 🥰

Ook Esther houdt een verslag bij.

Zij heeft “Polarsteps” als blog, dus wanneer de mannen zitten te borrelen, zijn wij aan het (borrel)typen! 😂🥂

Het diner? Dat volgt om 21u!

Ja, zo gaat dat hier…

Al meerdere malen zitten wij als “noord-Europeanen” om 19.30u op een terrasje eten te bestellen. En in het begin dachten we “euhm… dat zal hier niet een al te best restaurant zijn, want er is geen volk…”

Maar nee hoor: om 22u zit de tent vol!! Van gezinnen met peutertjes, tot bejaarde mensen, blijkbaar heeft niemand hier last van het “ik mag niet te laat eten want dan ligt het op m’n maag”-syndroom! 🤷🏼‍♀️

Dus tja, geef ons een maandje, en wij acclimatiseren wel hoor!

Camping El Sur dus….

Het plan is om hier 3 nachten te blijven, want dit is de perfecte uitvalsbasis voor enkele uitstapjes! Te beginnen met Ronda zelf natuurlijk!

Ronda wordt beschreven als “één van de mooiste en meest sfeervolle stadjes van heel Andalusië”. Deze unieke stad staat vooral bekend om de diepe kloof met daarin de rivier “de Guadalevín” , die de stad in tweeën splitst. En het is vooral de indrukwekkende brug over deze kloof die je op alle plaatjes tegenkomt!

Nou, ik ben alvast benieuwd!

Morgen eens op verkenning gaan

1. Marjolijn Peeters-Diepstraten:
    5 oktober 2023
    Hee......Mensen van het goede leven!!!! Stop er eens mee met die mooie verhalen en prachtige foto's. Ben een tikkeltje jaloers aan het worden en kan er niet meer tegen!!!! Wat een fantastische ervaring maken jullie mee, en het ziet er ook allemaal zo gezellig uit. Zal het wel missen volgende week jullie mooie verhalen. Geniet er nog lekker van en ben erg benieuwd naar de verhaaltjes en foto's die we nog te zien krijgen XXX
  2. Jeanine:
    6 oktober 2023
    Zelfs het eten ziet er goed uit😀👍
  3. Henny Loffeld:
    6 oktober 2023
    Inge je schrijft zo goed dat het lijkt of dat ik er zelf bij ben. Dan ook nog de foto’s erbij. Maakt het beeld helemaal compleet
  4. Inge en Corne:
    9 oktober 2023
    Thanks! Fijn dat je mee genoten hebt! 😃
  5. Adrienne:
    6 oktober 2023
    Geniet nog even van deze dagen! Ik heb er ook weer van genoten via jouw geweldige verslagen.
  6. Matthijs:
    6 oktober 2023
    Leuk om met jullie mee te liften. Het zijn weer prachtige foto's zeg!
  7. Marcella Boekaerts:
    6 oktober 2023
    heel mooie reis verhaal , bedankt
    marcella
  8. Lysette: