“Laatste hot-dogs voor Amerika”…..

1 oktober 2023 - Lagos, Portugal

10u, tijd om te gaan!

We verlaten deze mooie kampeerplek een zetten koers naar Lagos, ongeveer 220km verder zuidwaarts. Geen al te grote trip, maar we hebben nog een mooie stop ingepland.

Mijn “weer-app” geeft al een lekkere 25° aan, dus het beloofd weer een mooie dag te worden.

Iets minder mooi, maar wel reëel, zijn de immense stukken heuvels die er zwartgeblakerd bij staan.

In augustus woedde hier nog een hevige bosbrand vlak bij de Atlantische kust en aan de noordrand van de toeristische regio Algarve.

Helaas, de natuur kan ook nietsontziend zijn….

Enkele dagen geleden zagen we zelfs plots een helicopter laag overvliegen en een lading water lossen!! Hoppakee: berm-brand geblust! Want ja, zo snel kan het fout gaan! Maar gelukkig erger voorkomen!

We rijden door typische Portugese dorpjes met klinkende namen zoals “Aljezur” en het valt me op dat ook hier weer een straat vernoemd is naar de befaamde “Anjer-revolutie” op 25 april.

Toch eens effe nader onderzoeken….

Ok, hier komt ie:

De Anjerrevolutie op 25 april 1974 blijkt een bíjna geweldloze revolutie geweest te zijn… Door een staatsgreep onder leiding van Otelo Saraiva de Carvalho werd na veertig jaar de dictatuur afgeschaft.

Mooi zo!

Zou ik ook een straat en een brug naar vernoemen! 🙌🏻

Onze tocht brengt ons verder richting kust.

We stoppen bij Sao Vincente, en genieten van de prachtige vergezichten bij, opnieuw,  zo’n “uiterst zuid-westelijk” punt!

Dat het hier een trekpleister is valt meteen op! Er lopen veel toeristen rond, en er staan ook verschillende kraampjes met toeristen-spulletjes. De kraam die het meeste volk trekt is van een slimmerik die het goed heeft bekeken: hij verkoopt “de laatste hotdogs vóór Amerika”! 😂 En de zaken gaan héél goed!

Onze lunch bestaat dan ook uit een hotdog óp de kliffen met uitzicht op “Fort Beliche”….

En meer moet dat niet zijn…….

Ok, hup, weer op pad….

Want Corne heeft een doel: om 15u wil hij bij het zwembad liggen! Heeft ie verdiend vind hij…

Tja, het moet gezegd, onze mannen doen dat goed, zo de hele dag rijden met de camper.

Dus tijd voor een rustige middag!

En zo gezegd, zo gedaan.

Om 15u liggen Corne en Roger bij de pool, terwijl Esther en ik onder de boom bij de camper relaxen. Én al wat research doen voor morgen!

Want we gaan een mooie wandeling maken bij “the seven hanging valley trail”

Google maar alvast! Het ziet er veelbelovend uit!