Nieuwe dag, nieuwe verhalen….

31 januari 2023 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Wat heb ik lekker geslapen! Ik had het ook effe nodig. Na gisteren een nachtje te hebben overgeslagen!
Maar nu ben ik er weer helemaal klaar voor! En om 7.45u zit ik dus met m’n kopje koffie op ons balkon al te genieten in het zonnetje! Mooi begin zeg ik…..
En ook Corne laat niet lang op zich wachten: een half uurtje later is hij ook klaar om aan de dag te beginnen!

Thuis hebben we al een lijstje gemaakt van “ things to do in Dubai”… En dat zijn er nogal wat!
Tot 1 conclusie kwamen we echter al snel: je “wandelt” hier niet zomaar van punt A naar punt B. De (bebouwde) stad Dubai is namelijk 20x de oppervlakte van Amsterdam!  😳
De meeste bebouwing vind je langs de uitgestrekte kust, dus als je vanuit de Marina naar het “oude “ gedeelte wil, ben je al gauw 30min met de taxi onderweg….
Plannen is dus de boodschap! En laat Corne daar nou net zo goed in zijn! 😃

Dus nadat we gisterenavond even onze teen gedipt hebben, gaan we vandaag voor het echte werk! Eerste bestemming: “The yellow boats “ ….. DE manier om de skyline van Dubai eens in je op te nemen!
De Yellow boats zijn te vinden in de Marina van Dubai, dus vanochtend zijn we om de haven heen gelopen, en kwamen we rond 10u aan bij de rederij die deze rondvaarten organiseerde. Tja, de oorsprong van de naam hoef je niet ver te zoeken, want al van ver zien we de typisch gele zodiak-boten klaarliggen. Wij hebben de uitgebreide tour genomen, want als er iets is dat Corne wel erg leuk vind, is het bootje varen!

De uitgebreide tour houdt in dat we via de kant van “Dubai Eye” de haven verlaten, en dan rond “the Palm” richting Burj Al Arab. Dus zo gezegd, zo gedaan: we varen rustig door de haven, en krijgen hier en daar een woordje uitleg van onze gids over de verschillende indrukwekkende gebouwen die we rondom ons zien: De een al hoger en spectaculairder dan de andere. Want 1 ding is zeker! Het gaat hier om hoog, hoger, HOOGST! En er wordt werkelijk OVERAL nog bijgebouwd! Dus als je binnen enkele jaren opnieuw hierheen komt, herken je waarschijnlijk de skyline niet meer… Het is duidelijk dat ze hier nog lang niet klaar zijn!

Eens we de haven uit zijn geeft de gids aan dat het kleuter-uurtje voorbij is, want we gaan een beetje snelheid maken… En hij heeft niet overdreven: de Zodiac scheurt over het water, en daar waar we net nog zaten te keuvelen in de haven, scheuren we nu met een Formule 1 snelheid over het water!! Richting The Palm….
En al snel zien we HET pronkstuk van The Palm: Atlantis. Het super-de-luxe hotel dat aan het uiteinde van dit unieke eiland! De meest luxueuze suite van dit hotel kan je huren voor slechts €25000 per nacht….. alleen…. Je moet wel voor minimum 3 nachten boeken! Je krijgt dan wel gratis WiFi……… 😳

Volgende stop: Burj Al Arab. Dit !! 7 !! Sterren hotel ligt slechts luttele minuutjes verderop, en met onze supersonische boot zijn we er dan ook zo!
Huppakee, weer eentje die we kunnen afvinken!
We varen rustig weer richting haven en 1,5uur nadat we vertrokken zijn meren we weer aan bij de kade waar Yellow boats hun plekje hebben. Leuk uitstapje!

Het is ondertussen lunchtijd geworden, dus we nemen plaats op een gezellig terras van een Italiaans restaurant. Mooi uitzicht, lekker eten, en leuk gezelschap! Wat wil een mens nog meer?!

Tijd om terug naar het hotel te gaan. We hebben besloten om vanmiddag 2 uurtjes in te lassen voor een relax-momentje. Nou hebben we dit hotel niet uitgekozen voor het zwembad hoor, want dat is uiteindelijk geen prioriteit hier in Dubai. Je wil natuurlijk in de eerste plaats dingen gaan bekijken. Maar omdat we effe 2 uurtjes tijd moeten overbruggen, kiezen we dan toch voor het zwembad… Kan ik alvast even aan m’n verslag van de dag beginnen, en Corne neemt effe een duik.

De reden dat we 2 uurtjes over hadden is namelijk omdat we naar “Global Village” gaan. We hadden er op YouTube enkele filmpjes van gezien, en het zag er super leuk uit! Enige dingetje: het gaat pas open om 16u want Global Village is een spectaculaire plek wanneer het donker wordt! Allemaal verlichtte attracties, fleurige led verlichting, en spektakel! Nou, da’s iets voor ons hè! Dus wij rond 17u daarheen…………….

Tja, hoe zal ik het omschrijven....

Voor diegenen die ons niet kennen: wij zijn nooit op zoek naar een “kindvriendelijk” hotel. Wij gaan eerder voor een “adults only”. Niet dat we iets tegen kinderen hebben hoor, maar wij zijn er een beetje uit zal ik maar zeggen….
En dan kom je bij Global Village aan, en dan blijkt dat het eigenlijk 1 groot pretpark is waar het KRIOELT van de kinderen!!! En terecht hoor! Want het is een heus kinderparadijs! Dus als je hier ooit met de kids bent: ZEKER DOEN!
Maar was het iets voor ons: nee… Jammer maar helaas.
Het is voor mij wat te rommelig. Een allegaartje van van alles en nog wat.
Het thema is “de wereld” , en ze hebben er dan ook een “afdeling” per land. Europa wordt blijkbaar aanzien als 1 land, want ik heb geen Nederland, België, of Duitsland gezien… Engeland wel, en de Eiffeltoren stond er ook!
In deze “landen” hebben ze dan een soort van soeks gecreëerd, maar die hebben dan weer NIETS te maken met het land waarin ze zich bevinden. Dus in “Amerika” staan ze evengoed met kraampjes met dadels en tulbanden, en “Japan” verkoopt zelfs de lamp van Aladin! Dus nee…. Ik word er nerveus van…..

We hebben er 2 uur rondgelopen, hebben er nog een lekkere wok gegeten in “Thailand”, en dan was het welletjes voor ons.

Dan toch maar liever de avond afsluiten op het SUPER lounge-terras op de 35e verdieping van ons hotel… lekker rustig EN alcohol beschikbaar! 😜🍷