Laatste dag : Dubai

10 februari 2023 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Het voelt een beetje als “thuiskomen” vandaag. Wat op zich wel raar is, want vorige week was Dubai voor ons ook nog een vreemde stad waar we alles nog moesten uitzoeken.

Maar nu nemen we om 10.06u een taxi, en we weten meteen waarheen.

1e stop van onze laatste dag in Dubai: The Frame

Het is een  “lijst” die midden in het landschap is neergeplant. Het is tegelijk een observatorium, een museum én een monument op zich!

En natuurlijk opnieuw met een schitterend uitzicht op zowel “oud” Dubai als “nieuw” Dubai…

Wij hebben beslist om niet IN the frame te gaan vanwege onmenselijk drukte! Er stond werkelijk een rij met een bordje ernaast: “vanaf hier 120min”…………… Nee, deze gaan we overslaan…..

We zijn wel rónd The Frame gelopen, dus we hebben ‘em van alle kanten kunnen bewonderen! 🤩

Heel mooi! En natuurlijk ook wéér een recordhouder met z’n 150meter hoogte en 95m breedte…

Vervolgens hadden we nog 1 bezoek op onze wishlist staan, en dat was het Future museum!

Er rinkelt misschien niet meteen een belletje, maar als je de foto ziet van dit unieke gebouw, ga je het vast herkennen! En ook het museum bezoeken moet een belevenis zijn volgens de reviews! Dus dat willen we wel eens verder onderzoeken dan!

Kaartjes voor de entree waren trouwens erg moeilijk te verkrijgen. Alles was al lang op voorhand uitverkocht… Vandaar dat we ook niet de gelegenheid hadden om dit tijdens de eerste dagen in Dubai al in te plannen. Eerst mogelijke beschikbare tickets waren vandaag, dus wij erheen!

Het Future museum bleek inderdaad een schot in de roos! Het is verrassend, leuk, interessant, en vooral heel erg mooi om te bekijken.

Zeker geen spijt van ons bezoek!

De boodschap is duidelijk: in Dubai zijn ze zich alvast aan het voorbereiden op de toekomst! Wat er ook komt, NIETS IS ONMOGELIJK! 🤩

Om 16.30u arriveren we terug bij de de boot, waar we onze laatste avond nog gaan doorbrengen.

Effe beetje chillen, nog een showtje meepikken, lekker dineren, EN ………………………………………………………………………………………………………………………..

We gaan naar “the secret bar”!

…………………………………………………

Dit is geen lachertje hoor! Serieuze business!!

We hadden vaag iets gehoord over een “geheime bar” aan boord…. Een plek die op geen enkele plattegrond te vinden was. Nergens staat er iets over aangegeven!

En we zijn al de hele week aan het proberen om er meer info over te vergaren….

Maar NIEMAND laat iets los!

Het personeel weet OF écht niets, OF ze zetten een Oscar-waardige prestatie neer!

En als je dan tóch eens iemand te pakken hebt die er blijkbaar wat meer over weet, krijg je als antwoord een mysterieuze glimlach….. 😳

En dan plots, gisterenavond…. Corne deed tóch nog eens een poging om iemand over te halen wat meer informatie vrij te geven over deze “secret bar”……………..

EN JA HOOR!  Bij het verlaten van het café, kregen we plots 2 “exclusieve” munten in de hand gedrukt!!!!! HEEL geheimzinnig!!!

Het is dat het allemaal erg “secret” is, want eigenlijk wilden we het van de daken schreeuwen!! “WE HEBBEN TOEGANG”!!!!!!! Maar nee, …..”secret munten” moeten geheim blijven hè!

Afspraak om 22u: We hebben alle instructies opgevolgd, en zijn uiteindelijk in de secret bar terechtgekomen!

En het was TOP!

Nadat je de “geheime” locatie hebt gevonden waar de ingang is, en de nodige “geheime” passwoorden hebt doorgegeven , maakt een medewerker een onzichtbare deur open, en krijg je toegang tot de “secret bar” op deze MSC cruise……..

Je komt dan terecht in een klandestien 1920! Een rokerige bar met exclusieve cocktails en een leuke zangeres maken het compleet!

Eigenlijk is het een heel eenvoudig concept:

Geef mensen het idee dat ze deel uitmaken van een geheim en het wordt plots zoveel meer waard!

Want doordat er over deze “secret bar” zo geheimzinnig gedaan wordt, heb je wel het idee dat hè deel uitmaakt van een exclusief groepje gasten…..

Wij vonden het in elk geval SUPERLEUK!!

En mocht je je afvragen hoe je bij deze secret bar komt………….

Jammer, maar da’s een geheim…..!