Thailand: Dag 21

21 april 2017 - Bangkok, Thailand

Gisteren zijn we via de luchthaven van Phuket richting Bangkok gevlogen.

Met 1,5u vertraging…. Zonde, want we willen natuurlijk nog zoveel mogelijk van onze laatste dag in Bangkok genieten! Maar ja, niks aan te doen.

Onderweg naar het hotel, vraag ik me bij mezelf af waarom we niet een plekje dichterbij de luchthaven gekozen hebben, maar daar weet ik eigenlijk het antwoord al op: Corne had nog 1 ding op zijn lijstje staan: Zwemmen op het dak, 25 etages hoog, met zicht op de skyline van Bangkok! En dat wil ik mijn schatje niet ontzeggen hoor, dus: hupsakee, vanuit het vliegtuig de trein op, half uurtje sporen, en dan met de TukTuk het laatste stukje.

Want als Corne een doel voor ogen heeft, dan gaat ie ervoor he! Hij heeft een half jaar onderzoek gedaan naar alles wat we op deze reis zouden kunnen doen, en welke hotels we het beste zouden kunnen nemen, en de laatste op zijn lijstje was: Het Amara hotel, mét rooftop-pool !!!

Wanneer we eindelijk bij het hotel aankomen, is de reis hierheen onmiddellijk vergeten! We worden verwelkomt bij een mooie, moderne receptie, waar ons al onmiddellijk een fris drankje wordt aangeboden. Lekker! Daar wacht ons nog een andere verassing: Corne krijgt een kadootje aangeboden! Onze vrienden, Lysette en Erwin hebben 2 dagen geleden in ditzelfde hotel hun laatste nacht in Thailand doorgebracht, en hebben nog aan Corne zijn verjaardag gedacht! Zooo lief!!!!! En handig ook: want wie Corne een beetje kent, weet dat je hem een supergroot plezier doet met een batterij-lader op zonne-cellen! NOOIT meer met een lege telefoon schatje! Thanks Lysette en Erwin!

Ok, Ingecheckt dus, en op naar de 20e verdieping waar onze kamer zich bevind (ik zou hier kunnen wonen, zo’n mooie kamer!), tassen afgooien (letterlijk!), en op weg…….Naar het dak-zwembad!!!!!

WAAAAUUWWW!!!!!

Tja, we hebben natuurlijk 3 weken geleden al in het Bayoke Sky hotel overnacht, en dit op de 72e verdieping, dus je zou kunnen zeggen dat we al wat gewend zijn, maar niets is minder waar! Bangkok MOET je van bovenaf bekijken! Beneden, op straat, is het vaak een stinkende, drukke chaos…. Maar hierboven, en dan ook nog eens vanuit een zwembad……. GE-WEL-DIG!!! Wanneer we dan ook nog eens van een mooie zonsondergang kunnen genieten, én in het donker in de sfeervolle pool kunnen zwemmen, is voor ons het plaatje compleet. Een mooie afsluiter van onze huwelijksreis!

…………………………………………………….. . . . . . . . . . . . .

En net als altijd, begin ik bij het eind van een vakantie ook weer aan thuis te denken. Want, hoe graag wij ook op reis gaan, het doet ons telkens ook beseffen hoe goed we het thuis hebben.

We hebben onze volledige bucket-list afgewerkt, en gezien wat we wilden zien. We hebben OP EN TOP genoten van deze vakantie! En we zijn het er over eens: Thailand is een land dat je écht eens gezien moet hebben! Het staat absoluut in onze top 3 van mooie plekjes op deze aardbol!

Alleen….….

(En de echte Thailand fans zullen mij waarschijnlijk niet begrijpen)……dit idyllische land wordt voor mij persoonlijk toch ook wat overschaduwd door enkele puntjes:

De smerigheid en de stank die werkelijk o-ver-al hangt, de ontelbare krottige hokjes die her en der langs de kant van de weg staan en waar lukraak een winkeltje neergepland is. Chaotisch en rommelig voor mij…Voetpaden zijn een samenraapsel van beton, puin, stenen en zand. De stranden zijn ongelooflijk mooi, maar wanneer je je dan omkeert, zie je een mengelmoes van barakken en sjofele tentjes, die misschien door sommigen als romantisch worden omschreven, maar waar ik maar niet doorheen kan kijken.

Klinkt misschien raar, maar ik vergelijk dit alles dan met de prachtige boulevard die we in Scheveningen hebben, en de mooie gezellige strandbars en restaurants die daar in de zomer te vinden zijn. En wat een geweldig wegen-net hebben we in Nederland! (Belgie mag nog een tandje bijsteken wat dat betreft) Geen stinkende straten, geen afval in de straten, geen afgebrokkelde stoepranden, duidelijke verkeersborden, alles clean en netjes. En, ik hou van prachtig zomerweer, maar die constante, vochtige warmte…ik zou hier echt niet kunnen leven. Ik snak naar een koele bries! Naar even wat frisse lucht in je longen! Naar wandelen langs het water, waarbij je je handen nog even wat dieper in je zakken propt!

Dus, mochten jullie je afvragen waarom Thailand niet op nr 1 staat... : die plaats is al bezet…………. :-)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ingrid:
    22 april 2017
    Wat een fantastische reis hebben jullie gemaakt. Save travels
  2. Matthijs:
    22 april 2017
    Ik mis toch nog wel dat fotootje van dat zwembad op het dak hoor haha...
  3. Erik van Rij:
    22 april 2017
    Een super vakantie maar wel blij dat jullie weer terugkomen. Veilige reis terug.
  4. Jeanne:
    23 april 2017
    Dit land staat ook zeker op ons lijstje !
    Maar wel n érg vol programma. ..we maken vast wat keuzes, ook goed.
    Bedankt voor de geweldig geschreven belevenissen.
    Veel gezondheid en geluk saampjes!
  5. Marijke:
    23 april 2017
    Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt. Inge bedankt voor de leuke reisverhalen.
  6. Henny Loffeld:
    24 april 2017
    Wat een schitterende reis, fijn dat we met jullie mee mochten reizen